|
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. MUDr. Mgr. Monika Červinková, Ph.D. (19.09.2019)
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. MUDr. Mgr. Monika Červinková, Ph.D. (19.09.2019)
Cíl předmětu: Cílem výuky je seznámit studenta se základy anatomie, fyziologie a genetiky v takovém rozsahu, aby mu byl zřejmý význam těchto oborů pro profesi psychologa a byl schopen získané poznatky ve své práci adekvátně využít. Získané znalosti: Student chápe význam znalosti anatomie, fyziologie a genetiky pro profesi psychologa, zná obecné vlastnosti živého organizmu a jeho strukturu, rozumí základním principům fungování živého organizmu, orientuje se ve struktuře a funkcích jednotlivých orgánových systémů lidského těla, rozumí interakcím mezi systémy a regulačním procesům v lidském organizmu, chápe základní principy dědičnosti a rozumí mechanizmům, které jsou biologickým podkladem přenosu genetické informace a jejich význam, osvojí si základní odbornou terminologii v daném oboru. Získané dovednosti: Student umí objasnit význam znalosti anatomie, fyziologie a genetiky pro profesi psychologa se zřetelem na propojení somatických a psychických procesů, dokáže popsat obecné vlastnosti živého organizmu, jeho strukturu a principy fungování, umí popsat strukturu a funkci jednotlivých orgánových systémů lidského těla, je schopen popsat interakce mezi orgánovými systémy a regulační procesy v lidském organizmu, dovede vysvětlit základní principy dědičnosti a popsat mechanizmy zodpovědné za přenos genetické informace, umí používat základní odbornou terminologii v daném oboru. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. MUDr. Mgr. Monika Červinková, Ph.D. (28.09.2020)
Povinná: Merkunová, A., Orel, M.: Anatomie a fyziologie člověka pro humanitní obory (2018). Praha: Grada. Trojan, S., Schreiber, M.: Atlas biologie člověka (2007). Praha: Scientia. Rokyta, R., Marešová, D., Turková, Z.: Somatologie (2016). Praha: Wolters Kluwer. Machová, J.: Biologie člověka pro učitele (2016). Praha: Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum. Doporučená: Chalupová-Karlovská, V.: Somatologie. Anatomie a fyziologie člověka. 630 testových otázek a odpovědí (2017). Olomouc: Nakladatelství Olomouc, s.r.o. Dylevský, I.: Funkční anatomie (2011). Praha: Grada Publishing, a.s. Další literatura bude upřesňována v průběhu výuky dle aktuálních publikací v oboru. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. MUDr. Mgr. Monika Červinková, Ph.D. (28.09.2020)
Přednáška Pokud nebude možná prezenční výuka bude výuka probíhat prostřednictvím Zoom |
|
||
Poslední úprava: RNDr. MUDr. Mgr. Monika Červinková, Ph.D. (19.09.2019)
Závěrečný test obsahuje otázky týkající se základních znalostí z oboru a příslušné odborné terminologie. V rámci ústní části zkoušky je ověřována hlubší znalost probraných témat včetně mezioborových souvislostí s důrazem na aplikaci v profesi psychologa. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. MUDr. Mgr. Monika Červinková, Ph.D. (05.10.2019)
Základní vlastnosti živé hmoty, struktura lidského organizmu
Pohybový systém
Oběhová soustava
Dýchací systém
Trávicí systém, metabolizmus
Vylučovací systém
Reprodukční systém
Řídicí systémy organizmu
Kůže a smyslové funkce
Rozmnožování, základy genetiky
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. MUDr. Mgr. Monika Červinková, Ph.D. (19.09.2019)
První ročník studia |