PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Základy logopedie II - APH610054
Anglický název: Introduction to Speech Therapy II
Zajišťuje: Fonetický ústav (21-FU)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (14)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: AFO520002
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: prof. PhDr. Jan Volín, Ph.D.
Prerekvizity : APH610030
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Pavel Šturm, Ph.D. (11.12.2019)
Předmět prohlubuje znalosti studentů týkající se vybraných druhů narušené komunikační schopnosti, přičemž
důraz je kladen především na možnosti terapie. Značný prostor je věnován analýzám nahrávek různých typů
patologické řečové produkce a rozborům kazuistik konkrétních pacientů, diskutovány jsou přínosy a možná
omezení moderních terapeutických přístupů.

Předmět je primárně určen studentům oboru Fonetika. Studentům jiných oborů bude povolen zápis v závislosti na
volné kapacitě.

Ve zkouškovém období nenásledujícím bezprostředně po semestru, ve kterém byl předmět vyučován, bude
vypsán pouze jeden zkušební termín.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Pavel Šturm, Ph.D. (11.12.2019)

Aktivní účast v diskuzích, zpracování a prezentace vlastního příspěvku - kazuistiky

70 % docházka

Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Pavel Šturm, Ph.D. (11.12.2019)

Cottini, L. a kol. (2017). Autismus: jak pracovat s dětmi a dospívajícími s poruchami autistického spektra. Praha: Logos.

Cséfalvay, Z. a kol. (2007). Terapie afázie: teorie a případové studie. Praha: Portál.

Cséfalvay, Z., Klimešová, M. & Košťálová, M. (2003). Diagnostika a terapie afázie, alexie, agrafie. Praha: Asociace klinických logopedů ČR.

Grandin, T. (2016). Jiní...ne horší: inspirující příběhy o úspěchu a úspěšném zaměstnání dospělých s autismem, Aspergrovým syndrome a ADHD. Praha: Csémy Miklós ve spolupráci se Za sklem o.s.

Kutálková, D. (2018). Opožděný vývoj řeči, dysfázie: metodika reedukace. Praha: Septima.

Lechta, V. (2004). Diagnostika a terapie koktavosti. Praha: Asociace klinických logopedů.

Neubauer, K. a kol. (2018): Kompendium klinické logopedie. Praha: Portál.

Peutelschmiedová, A. (2000). Aktuální problémy balbutologie. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta.

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Pavel Šturm, Ph.D. (11.12.2019)
Tematické okruhy:
1. Moderní přístupy v terapii dyslálie

2. Moderní přístupy v terapii afázie

3. Moderní přístupy v terapii koktavosti

4. Moderní přístupy v terapii opožděného vývoje řeči a vývojové dysfázie

5. Terapie dysartrie

6. Problematika rozštěpových vad

7. Poruchy autistického spektra

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK