PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Vývoj vzdělávacích aplikací: teorie a praxe (PVP1) - ANM50644
Anglický název: Development of educational applications: theory and practice
Zajišťuje: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neomezen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Další informace: http://novamedia.ff.cuni.cz/
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. et Mgr. Čeněk Pýcha, Ph.D.
Vyučující: Mgr. et Mgr. Čeněk Pýcha, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Čeněk Pýcha, Ph.D. (29.04.2022)
Kurz se zaměřuje na aktuální problematiku vývoje vzdělávacích aplikací, a to jak z teoretické, tak praktické perspektivy. Účastníci kurzu si osvojí základy problematiky vzdělávání v digitálním prostředí. Kurz vychází ze zásad konstruktivistické pedagogiky – tedy učení se prostřednictvím vzdělávacích situací. V tomto případě budeme sledovat, jaké vzdělávací situace mohou vznikat v digitálním prostředí, jak tyto situace přenést do prostor učení se (např. školní třída), případně do žitého světa uživatelů. Studenti a studentky se seznámí v několika případových studiích s konkrétními projekty v této oblasti i s modelovým procesem vývoje aplikací. Prostřednictvím četby se zaměříme i na aktuální akademický výzkum v tomto poli. Výstupem kurzu by měl být návrh vzdělávací aplikace a procesu jejího vývoje.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Čeněk Pýcha, Ph.D. (29.04.2022)

Literatura a další zdroje:

Yoany Beldarrain (2006) Distance Education Trends: Integrating new technologies to foster student interaction and collaboration, Distance Education, 27:2, 139-153

Cena za inovace ve vzdělávání. Eduina. Dostupné z https://www.eduina.cz/.

Niki Davis. Digital Technologies and Change in Education: The Arena Framework. New York: Routledge, 2018

Antoine Van Den Beemt, Marieke Thurlings & Myrthe Willems (2020) Towards an understanding of social media use in the classroom: a literature review, Technology, Pedagogy and Education, 29:1, 35-55

D. Randy Garrison, Terry Anderson & Walter Archer (2001) Critical thinking, cognitive presence, and computer conferencing in distance education, American Journal of Distance Education, 15:1, 7-23

Amanda R. Hurlbut (2018) Online vs. traditional learning in teacher education: a comparison of student progress, American Journal of Distance Education, 32:4, 248-266

Jeremy Knox (2014) Digital culture clash: “massive” education in the E-learning and Digital Cultures MOOC, Distance Education, 35:2, 164-177

Olaf Zawacki-Richter & Som Naidu (2016) Mapping research trends from 35 years of publications in Distance Education, Distance Education, 37:3, 245-269

Critical Digital Pedagogy. A Collection. Edited by Jesse Stommel, Chris Friend, and Sean Michael Morris, Hybrid Pedagogy 2020.

Jo Tondeur, Natalie Pareja Roblin, Johan van Braak, Joke Voogt & Sarah Prestridge (2017) Preparing beginning teachers for technology integration in education: ready for take-off?, Technology, Pedagogy and Education, 26:2, 157-17 

Shengquan Yu, Mohamed Ally a Avgoustos Tsinakoc. Emerging Technologies and Pedagogies in the Curriculum. Singapore: Springer Singapore, 2020

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK