PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
VS - PIT+ - ANM50616
Anglický název: VS - Principles of Interactive Design+
Zajišťuje: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/4, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (13)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Další informace: http://novamedia.ff.cuni.cz/
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Jakub Ferenc
Korekvizity : ANM50586
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Ferenc (10.02.2020)
Kurz je orientovaný na praktické aplikování teoretického základu z předmětu Principů interaktivní tvorby (ANM50586). Specificky se využívá interdisciplinárních znalosti studentů z oborů Human-computer interaction (HCI), User experience designu (UX) a přístupy z mediální teorie, kognitivní vědy, filosofie techniky, designu, sociologie, etnografie aj. Ve dvou zvolených víkendových dnech si studenti vyzkouší ve formátu workshopu, jaké je to pracovat v UX týmu na reálném zadání projektu. Kurz studenty provede všemi důležitými částmi UX/HCI designového procesu, od UX výzkumu po prototypování, založeného na goal-oriented a human-centered přístupech. Na konci tohoto kurzu se od studentů očekává dokončený digitální prototyp, včetně finální krátké „pitch“ prezentace, ve které bude simulováno představení projektu potenciálním investorům.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Ferenc (10.02.2020)

Hlavním cílem kurzu je umožnit studentům aplikovat teoretické znalosti UX/HCI z předmětu Principů interaktivní tvorby (ANM50586) na reálném projektu. Studenti se rozdělí do skupin a sami si zvolí téma projektu. Pod vedením vyučujícího si studenti postupně upřesní cíle svých projektu pomocí UX výzkumných a designových metod. Po výzkumné části vyučující povede studenty tak, aby dokázali zpracovat digitální prototypy svých projektů. V závěru kurzu student budou prezentovat výsledky svého snažení před ostatními studenty. Samotné prezentace projektů jsou dalším důležitým cílem kurzu, neboť schopnost prezentovat abstraktní a technické aspekty projektů v narativní a vizuální formě před případnými investory je nedílnou součástí úspěchu každého nejen digitálního projektu.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Jakub Ferenc (10.02.2020)

Veškeré potřebné informace se studenti dozví v prvních hodinách kurzu Principy interaktivní tvorby (ANM50586).

Kurz probíhá formou víkendového dvoudenního workshopu.  V letním semestru 2019/2020 se bude konat v sobotu 21. 3. 2020 a v neděli 22. 3. 2020 vždy od 9:10 v učebně C338. 

Pokud se studenti mezi sebou a následně včas s vyučujícím dohodnou, je možné, aby kurz probíhal na jiném místě. V minulých ročnících jsme využili kreativní kanceláře digitálních technologických společností.

Protože na konci se bude prezentovat výsledek týmové práce, očekává se, že studenti se zúčastní obou dnů.

Pokud student zmešká jeden ze dnů, je povinen kontaktovat vyučujícího. S vyučujícím se individuálně dohodne na kompenzaci absence a očekává se, že bude schopný prokázat a vysvělit, jak se přesně podílel na týmovém projektu.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Jakub Ferenc (10.02.2020)

Níže uvedená literatura je primárně orientovaná na praktické aplikace znalostí. Pro teoretické znalosti je doporučena literatura z předmětu Principy interaktivní tvorby (ANM50616).

(Řazeno podle relevance)

Design

COOPER, Alan, Robert REIMANN a Dave CRONIN, 2014. About face: the essentials of interaction design. Fourth edition. Indianapolis, IN: John Wiley. ISBN 978-1-118-76657-6.

NORMAN, Donald A, 2010. Design pro každý den. Praha: Dokořán. ISBN 978-80-7363-314-1.

GOTHELF, Jeff a Josh SEIDEN. Lean UX: applying lean principles to improve user experience. Sebastopol, CA: O'Reilly, 2013. Lean series. ISBN 1449311652.

KNAPP, Jake, 2017. Sprint: jak vyřešit velké problémy a otestovat nové myšlenky v pouhých pěti dnech. Přeložil Libuše MOHELSKÁ. Brno: Jan Melvil Publishing. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-023-1.

KRUG, Steve, 2006. Web design: nenuťte uživatele přemýšlet!. 2. aktualiz. vyd. Přeložil Jan ŠKVAŘIL. Brno: Computer Press. ISBN 80-251-1291-8.

LUPTON, Ellen, 2011. Graphic design thinking: beyond brainstorming. Baltimore: Maryland Institute College of Art. ISBN 9781568989792.

Prezentace

KERMODE, Robin. Mluvte tak, aby vás druzí poslouchali: 7 kroků k sebevědomému a autentickému projevu před publikem. Přeložil René SOUČEK. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-2906-0.

GLASER, Judith E. Konverzační inteligence: klíč k úspěchu v práci a byznysu. Přeložil Petr SOMOGYI. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-400-4.

Startupy a leadership

RIES, Eric, 2015. Lean startup: jak budovat úspěšný byznys na základě neustálé inovace. Přeložil Lukáš DUŠEK. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0389-7.

THIEL, Peter A. a Blake MASTERS, 2015. Od nuly k jedničce: úvahy o startupech, aneb, jak tvořit budoucnost. Přeložil Lubomír SEDLÁK. V Brně: Jan Melvil Publishing. Žádná velká věda. ISBN 978-80-87270-72-1.

TALEB, Nassim, 2019. Nasadit vlastní kůži: skryté asymetrie v každodenním životě. Přeložil Jan KALANDRA. V Praze: Paseka. ISBN 978-80-7637-025-8.

MÜHLFEIT, Jan a Melina COSTI, 2017. Pozitivní leader: jak energie a štěstí pohánějí špičkové týmy na cestě k úspěchu. Přeložil Viktor JUREK. V Brně: Management Press. ISBN 978-80-265-0591-4.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK