PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Ambientní architektura - ANM50590
Anglický název: Ambient architecture
Zajišťuje: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Další informace: http://novamedia.ff.cuni.cz/
Garant: Mgr. Dita Malečková, Ph.D.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: FIALAJAK (22.02.2016)
Nejdříve se dohodneme, co budeme chápat pod slovem ambientní ve spojení s architekturou a médii. Seminář se bude zabývat interakcí architektury a uživatele a výstupy budou real-time teorie v praxi. Budeme aktivně spolupracovat s předmětem Ambientní bar na FA ČVUT. Půjde o hru a experiment, o navrhování ambientně inteligentních schémat (prostorů, věcí) a jejich praktickém testování. Seminář bude rozdělen do tří částí, které se v různých podobách budou zabývat interakcí s architekturou/designem. Studenti si v prvním krátkém úkolu vyzkouší návrh interaktivního a nebo dokonce ambientního baru (platformy pro DJ), kde se očekává též praktické testování při použití na veřejné akci. Druhým úkolem bude vymyslet vhodné typy interakce na prototypech PET(ch)air, vyvinutých v rámci výzkumu na FA. V sedátkách PET(ch)air je již nainstalován hardware, bude tedy možné interakci hned prakticky vyzkoušet a to například na studentské noci na fakultě strojní ČVUT. Třetí úkol je nazván "živé domy" a půjde o "oživování" studentských architektonických návrhů pomocí nových médií. Ve všech případech půjde o inovativní přístup ke klasickým principům prezentace architektury s reálnými výstupy.
Literatura
Poslední úprava: FIALAJAK (22.02.2016)

Proceedings of the 31st International Conference on Education and research in Computer Aided Architectural Design in Europe, ISBN 978-94-91207-05-1.
Proceedings of the 30th International Conference on Education and research in Computer Aided Architectural Design in Europe, ISBN 978-94-91207-03-7.
A. Lugmayr, Ambient Media, Novatica, vol. 33, pp. 35-39, July-August 2007.

Sylabus
Poslední úprava: FIALAJAK (22.02.2016)

22.2.Bar: Téma, úkoly, Co je Ambientní architektura, příklady zajímavých barů: Bar - co s barem?
29.2. Bar: Aktivní příprava Interaktivního baru, Prezentace prvních nápadů.
14. 3. Bar: práce společně s architekty, návštěva prostor, příprava součástí
18.3. Studentská noc! Realizace Baru!!!!
21.3. PET(ch)air: testy PET(ch)airs, návštěva IIM a Molabu,
28.3. PET(ch)air: prezentace individuálních idejí, Vývoj a aplikace interaktivity na PET (ch)airs, vytvoření dvojic?
4.4.PET(ch)air: fyzické testy s PET(ch)air v MOLABu
11.4. PET(ch)air: prezentace výsledků
18.4. Živé domy:  jaká story?
25.4. Živé domy: počátek spolupráce s architekty, výběr návrhu ke zpracování
2.5. Živé domy: krátká animace/hra?
9.5. Živé domy: krátká animace/hra?
16.5. Konzultace a dokončování společně s architekty...
23.5. Prazentace, aplikace prezentace na FA, ale může viset asi kdekoliv.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK