Nejdříve se dohodneme, co budeme chápat pod slovem ambientní ve spojení s architekturou a médii. Seminář se bude zabývat interakcí architektury a uživatele a výstupy budou real-time teorie v praxi. Budeme aktivně spolupracovat s předmětem Ambientní bar na FA ČVUT. Půjde o hru a experiment, o navrhování ambientně inteligentních schémat (prostorů, věcí) a jejich praktickém testování. Seminář bude rozdělen do tří částí, které se v různých podobách budou zabývat interakcí s architekturou/designem. Studenti si v prvním krátkém úkolu vyzkouší návrh interaktivního a nebo dokonce ambientního baru (platformy pro DJ), kde se očekává též praktické testování při použití na veřejné akci. Druhým úkolem bude vymyslet vhodné typy interakce na prototypech PET(ch)air, vyvinutých v rámci výzkumu na FA. V sedátkách PET(ch)air je již nainstalován hardware, bude tedy možné interakci hned prakticky vyzkoušet a to například na studentské noci na fakultě strojní ČVUT. Třetí úkol je nazván "živé domy" a půjde o "oživování" studentských architektonických návrhů pomocí nových médií. Ve všech případech půjde o inovativní přístup ke klasickým principům prezentace architektury s reálnými výstupy.
Poslední úprava: FIALAJAK (22.02.2016)
First, let us answer the question what does the word AMBIENT mean in architecture an media? Can architecture be a medium? The seminar is about interaction of the user and architecture and about cooperation among domains. Practical outcomes are expected. Real time - real life. Theory in practice. There will be a cooperation with architects in the studio at FA CTU called Ambient bar. Let us play and experiment with this new phenomenon, prectical testers are prepared. The semester is divided into three parts: Ambient bar, Interactive chairs, and envived houses. The first task will be shock-like starting kick-off, we will design, develop, construct and test an ambient bar within 14 day time-span. We will celebrate this. After that, we will be designing and testing ambient behaviour od chairs, where there are special innovative seats prepared together with the hardware. Third task will be absolute innovation: we will envive students designs together with the use of smart technologies, tablets, phones. Examples from other fields will be shown.
Literatura
Poslední úprava: FIALAJAK (22.02.2016)
Proceedings of the 31st International Conference on Education and research in Computer Aided Architectural Design in Europe, ISBN 978-94-91207-05-1. Proceedings of the 30th International Conference on Education and research in Computer Aided Architectural Design in Europe, ISBN 978-94-91207-03-7. A. Lugmayr, Ambient Media, Novatica, vol. 33, pp. 35-39, July-August 2007.
Sylabus
Poslední úprava: FIALAJAK (22.02.2016)
22.2.Bar: Téma, úkoly, Co je Ambientní architektura, příklady zajímavých barů: Bar - co s barem? 29.2. Bar: Aktivní příprava Interaktivního baru, Prezentace prvních nápadů. 14. 3. Bar: práce společně s architekty, návštěva prostor, příprava součástí 18.3. Studentská noc! Realizace Baru!!!! 21.3. PET(ch)air: testy PET(ch)airs, návštěva IIM a Molabu, 28.3. PET(ch)air: prezentace individuálních idejí, Vývoj a aplikace interaktivity na PET (ch)airs, vytvoření dvojic? 4.4.PET(ch)air: fyzické testy s PET(ch)air v MOLABu 11.4. PET(ch)air: prezentace výsledků 18.4. Živé domy: jaká story? 25.4. Živé domy: počátek spolupráce s architekty, výběr návrhu ke zpracování 2.5. Živé domy: krátká animace/hra? 9.5. Živé domy: krátká animace/hra? 16.5. Konzultace a dokončování společně s architekty... 23.5. Prazentace, aplikace prezentace na FA, ale může viset asi kdekoliv.