|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Blanka Vorlíčková, Ph.D. (15.07.2008)
knihovnické praxi. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Blanka Vorlíčková, Ph.D. (15.07.2008)
LITERATURA ZÁKLADNÍ: 1. DOMBROVSKÁ, Michaela; LANDOVÁ, Hana; TICHÁ, Ludmila. Informační gramotnost: teorie a praxe v ČR. Národní knihovna : knihovnická revue. 2004, č. 1, s. 7-19. Dostupné také z WWW: < 2. HARTL, P.; HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000. 774 s. (Číst vybraná hesla). 3. Informační gramotnost : Sborník příspěvků z konference, konané 2. prosince 2004 v Moravské zemské knihovně. Brno : MZK v Brně, 2005. 155 s. ISBN 80-7015-160-5. (Číst vybrané kapitoly). 4. MATĚJČEK, Z. Dyslexie : Specifické poruchy čtení. Praha : H+H, 1995. 269 s. 5. NAKONEČNÝ, M. Základy psychologie osobnosti. Praha : Management Press, 1993. 232 s. 6. PAPÍK, R. Naučte se číst. Praha : Grada, 1992. 184 s. 7. VÁŠOVÁ,L. Úvod do bibliopedagogiky. Praha : ISV nakl., 1995. 189 s. Literatura doplňková:
1. GRASSIAN, Esther S.; KAPLOWITZ, Joan R. Information literacy instruction : Theory and practice. New York : Neal-Schuman Publ., 2001. 468 s. + 1 CD-ROM. 2. HYHLÍK, F.; NAKONEČNÝ, M. Malá encyklopedie současné psychologie. 2. doplň. vyd. Praha : SPN, 1977. 338 s. (Číst vybraná hesla). 3. PALÁN, Z. Výkladový slovník vzdělávání dospělých. Praha : Daha, 1997. 159 s. 4. PEACOCK, Judith. 2001. Teaching Skills for Teaching Librarians : Postcards from the Edge of the Educational Paradigm. Australan Academic & Research Libraries [online]. May 2001, vol.32, no.1 [cit. 2005-10-07]. Dostupné z WWW: < 5. ŘÍČAN, P. Cesta životem. Praha : Panorama, 1989. 435 s. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Blanka Vorlíčková, Ph.D. (15.07.2008)
1. Předmět bibliopedagogiky a bibliopsychologie 1.1 Vztah bibliopedagogiky kpedagogicko-psychologickým disciplínám. 1.2 Vztah bibliopedagogiky ksociologii (zejm.aplikace výzkumných metod) 2. Proces čtení 2.1 Psychologické a fyziologické aspekty procesu čtení 2.2 Čtenářské návyky 2.3 Poruchy čtení a možnosti jejich nápravy (zejm. dyslexie) 3. Osobnost čtenáře 3.1 Proces socializace a kultivace jedince 3.2 Vývoj čtenářského zájmu 3.3 Působení četby a její účinky 4. Pedagogika čtenáře 4.1 Úloha četby a knihovny ve výchově a vzdělávání 4.2 Aplikace pedagogických principů a didaktických zásad vpráci knihovníka 5. Metodika práce se čtenáři 5.1 Diferenciální hledisko vpráci se čtenáři 5.2 Individuální formy práce se čtenáři 5.3 Skupinové formy práce se čtenáři |