|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zdeňka Eclerová (06.05.2019)
jazyka. Ve formě cvičení je veden interaktivně a kromě běžných ústních a písemných procvičování modelových vět k jednotlivým gramatickým jevům zahrnuje také dodatečná cvičení v podobě dvou dialogů nebo krátkých textů v každé lekci. Velká pozornost je věnována transliteraci hindských vět latinkou a přepisování transliterovaných textů zpět do písma dévanágarí (ručně). Převážnou část písemných cvičení (překlady a přepisy) tvoří domácí úkoly. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zdeňka Eclerová (06.05.2019)
Pravidelná docházka v minimálním rozsahu 75% výukových hodin a systematická příprava. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zdeňka Eclerová (06.05.2019)
SNELL, R., Teach Yourself Beginner's Hindi Script. Teach Yourself Books, London, 2003. SNELL, R., WEIGHTMAN, S., Teach Yourself Hindi. Teach Yourself Books, London, 2003. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zdeňka Eclerová (06.05.2019)
Tematické okruhy (s modelovými větami a doprovodnými texty a dialogy) 1. Hindština v kontextu indických jazyků a její kulturní, literární a společenská role. O vývoji a dialektech hindštiny. 2. Původ a systém písma dévanágarí. Písmo a hláskosloví. Cvičení výslovnosti a psaní jednotlivých hlásek a slabik. 3. Slovní druhy a cvičení výslovnosti a psaní jednotlivých slov. Memorování nové slovní zásoby. 4. Přítomný čas a imperativ. Tvoření jednoduchých vět. 5. Podstatná a přídavná jména. Skloňování. 6. Komparace přídavných jmen. 7. Číslovky základní a řádové 8. Minulý čas. |