PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Magisterský kurs (Kursy Erasmus) - AFS500227
Anglický název: MA Courses (Erasmus Courses)
Zajišťuje: Ústav filosofie a religionistiky (21-UFAR)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: oba
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/0, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět lze zapsat opakovaně
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Mgr. Robert Roreitner
Daniele De Santis, Dott. Ric.
Rozvrh   Nástěnka   
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Eva Mokrejšová (27.06.2019)

Atest náleží každému, kdo splní dvě podmínky: a) přijde v semestru minimálně desetkát (kromě omluvených hodin), a b) v hodinách bude patrné, že si probíraný úsek našeho traktátu pokusil připravit z hlediska jazykového porozumění textu.   

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Eva Mokrejšová (27.06.2019)

Výchozí text:

Henry, P. – H.-R. Schwyzer: Plotini opera III, Enneas VI; Oxford, Clarendon Press, 11973 (editio minor).

Řecko-anglický plótínovský lexikon (dostupný i na internetu):

Sleeman, J. H. – G. Pollet: Lexicon Plotinianum; Leiden, Brill; Leuven, University Press, 1980.

Komentář:

Hadot, P.: Plotin: Traité 9: Cʼest par lʼun que tous les êtres sont des êtres; Paris, Les éditions du CERF, 1994.

Obecné plótínovské úvody:

Hadot, P.: Plótinos čili prostota pohledu; Praha, Oikúmené, 1993 (druhé franc. vydání 1989).

Gerson, L. P. (ed.): The Cambridge Companion to Plotinus; Cambridge, Cambridge university Press, 1996.

Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. Eva Mokrejšová (27.06.2019)

Četba sice není primárně filologická, ale v natolik obtížném textu, jako je Plótínův, přichází lingvistický metajazyk ke slovu často. Řečtináře lektura utvrdí v tom, že bez jazykovědných nástrojů se na smyslu textu často nelze vzájemně dorozumět, jak to ostatně ukazuje i plótínovská filosofická literatura pracující s filologickými termíny.

Každý seminář kromě prvního začne pokaždé jiný předem vybraný účastník maximálně stručným shrnutím všech předchozích přečtených úseků.   

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK