|
|
|
||
Poslední úprava: prof. PhDr. Vojtěch Kolman, Ph.D. (02.02.2016)
Před sebou budeme mít tedy protichůdné koncepty zkušenosti, empirický, jenž vidí člověka primárně jako smyslovou bytost, a koncept transcendentální, jenž ho vidí jako bytost sapientní, rozumnou. V kurzu nám půjde o jejich usmíření, jak bylo naznačeno zejména v Hegelově filosofii mysli (viz 3. část Encyklopedie) a ve filosofii amerického pragmatismu (viz zejména Dewey a Meyer), ale i v novějších teoriích "embodied mind" a dalších. |
|
||
Poslední úprava: prof. PhDr. Vojtěch Kolman, Ph.D. (02.02.2016)
Ball, P., The Music Instinct, Oxford University Press, Oxford 2012 Bowman, Wayne, D., Philosophical Perspectives on Music, Oxford, Oxford University Press 1998 Hegel, Georg Wilhelm Friedrich, Philosophie der Kunst. Vorlesung von 1826, Suhrkamp, Frankfurt a. M. 2004 Huron, D., Sweet Anticipation. Music and Psychology of Expectations, The MIT Press, Cambridge MA 2006 Kolman, V., "Normative Pragmatism and the Language Game of Music", Contemporary Pragmatism 11(2), 2014, pp. 147-163 Kolman, V. "Emotions and Understanding in Music: A Transcendental and Empirical Approach", Idealistic Studies 44(1), 2014, pp. 83-100 Kolman, V., "Models and Perspicuous Representations", in Rödl, S., Tegtmeyer, H. (eds.), Sinnkritisches Philosophieren, deGruyer, Berlin 2012, pp. 185-212 Meyer, L., Emotion and Meaning in Music, University of Chicago Press, Chicago 1956 Scruton, R., The Aesthetics of Understanding, Methuen, New York 1983 |
|
||
Poslední úprava: prof. PhDr. Vojtěch Kolman, Ph.D. (02.02.2016)
Kurz bude probíhat kombinovanou přednáškovou a referátní formou. Studenti, kteří budou mít referát, získají atest na základě pohovoru nad daným tématem. Studenti, kteří mít referát nebudou, zpracují písemně téma z vybrané literatury a atest proběhne formou pohovoru nad jejich prací v rozsahu 2000-3000 slov. |