|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Adamcová, Ph.D. (29.01.2019)
Anotace: Jednosemestrální kurz pokračuje v představení problematiky znalectví v jeho hlavních aspektech a prostřednictvím konkrétních příkladů. Pojednává o možnostech i úskalích znalectví v oblasti vlastní uměleckohistorické práce, s důrazem na tvorbu 19. století. Zahrnuta budou nejprve obecnější témata (techniky a materiály jako datační pomůcky / problematika signování / kopie, replika a falzum / proměny autorského rukopisu), aspekty znalectví budou následně demonstrovány na komparaci škol, stylových proudů a konkrétních autorů (umění evropských uměleckých center, české krajinářství 19. stol. ad.). Součástí cvičení bude návštěva ve sbírkových institucích. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Adamcová, Ph.D. (29.01.2019)
Požadavky na studenty/studentky: zkouška = písemná práce na předem konzultované téma. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Adamcová, Ph.D. (29.01.2019)
Literatura: Frédéric Elsig, Connoisseurship and Art History. Reflections on a Problematic Relationship, in: Ars 42/1, 2009, s. 109–113. Bendor Grosvenor, On the Importance of Connoisseurship, Fine Art Connoisseur 8, 2011, s. 50-52 (dostupné online: http://www.arthistorynews.com/articles/1101_On_connoisseurship) Ján Papco, Znalectvo umenia / umenie (?) znalectva, Bojnice 2016. Karel Holešovský, Portrétní miniatura. Historie, sběratelství a znalectví, Praha 1976, zejm. s. 135–158. Jan Rambousek, Slovník a receptář malíře-grafika, Praha 1954 Lucie Vlčková, Krajinomalba v Praze 1840–1890, Praha 2009. Doporučenou literaturou jsou též základní monografie k českému a evropskému umění 19. století. |