PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Čtěme sochy - ADU100543
Anglický název: Let's read statues
Zajišťuje: Ústav pro dějiny umění (21-UDU)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
Body: 4
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:ústní
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: ADU500539
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Kateřina Adamcová, Ph.D.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Adamcová, Ph.D. (23.01.2022)
Čtěme sochy – uměleckohistorické cvičení
„…Čtěte sochy. Přípravou ke čtení soch je zjistit, jsou-li čitelné (je-li tomu tak, téměř jistě stojí za to je číst)….“
(John Ruskin, Podstata gotiky, překlad Martin Štefl, Praha 2019, s. 136.)
Tento krátký úryvek, který jsem si vypůjčila z výše uvedeného textu Johna Ruskina, vystihuje podstatu kurzu nazvaného: „Čtěme sochy“. V průběhu jednoho semestru se pokusíme společně „číst“ sochařská díla z období raného novověku, nové doby i období moderny, postmodernu jaksi vynecháme, protože tam bychom nepochybně zabředli příliš hluboko do sporu o to, co je to socha, a zda tato kategorie vůbec existuje, zda není příliš normativní, a tedy i svazující atp.
Uměleckohistorické cvičení s tímto názvem bude směsí přednášek, exkurzí, a především práce na společném projektu, který by mohl, jak doufám, vyústit v nějaký společný publikační výstup. Upřesnění povahy zmíněného projektu proběhne na úvodní hodině. Literaturu k anotaci nepřikládám, protože její konečný výběr bude jednou z částí výstupu tohoto uměleckohistorického cvičení.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK