PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Produktivní dovednosti v kontextu SERRJ - ACC110011
Anglický název: Productive Skills in the Context of CEFR
Zajišťuje: Ústav bohemistiky pro cizince a komunikaci neslyšících (21-UBN)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/0, Z [HT]
Počet míst: neomezen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Svatava Škodová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Svatava Škodová, Ph.D.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Marie Boccou Kestřánková, Ph.D. (03.10.2022)
Předmět představí produktivní řečové dovednosti na úrovni podle SERR. Podrobně se zaměří zvl. na úroveň B2, C1 a C2, a to včetně způsobů testování ve standardizovaných testech češtiny jako cizího jazyka. <br>
Představeny budou techniky zdokonalování řečových dovedností, evaluace a sebeevaluace u mluvčích na úrovni B2 a řízené postupy napomáhající přechodu do úrovně C. <br>
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Marie Boccou Kestřánková, Ph.D. (03.10.2022)

Cílem předmětu je seznámit studenty s vymezením naprahových úrovní SERRJ, s hlavními zdroji a s možnostmi využití uvedeného dokumentu k autoevaluaci či k praktické výuce. Prostřednictvím úloh standardizovaného testování budou studenti seznámeni se způsobem ověřování produktivních dovedností zmíněných referenčních úrovní, dále si budou osvojovat strategie řešení vybraných úloh a budou prohlubovány jejich produktivní schopnosti a dovednosti vztahující se k vyšší referenční úrovni. 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Marie Boccou Kestřánková, Ph.D. (03.10.2022)

Podmínkami pro zakončení předmětu jsou: pravidelná docházka, plnění úkolů každého týdne, aktivní účast v semináři. 

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Svatava Škodová, Ph.D. (18.09.2019)

COUNCIL OF EUROPE. Relating Language Examinations to the Common European Framework of Reference: Learning, Teaching, Assessment. (2009). Strasbourg: Language Policy Division. Available online at: http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/Source/ManualRevision-proofread-FINAL_en.pdf

FIGUERAS, N., NOIJONS, J. (eds.) (2009). Linking to the CEFR levels: Research Perspectives. Arnhem: Cito, EALTA.

KAFTANDJIEVA, F. (2004). Standard Setting. In Reference Supplement to the preliminary pilot vision of the manual for relating language examinations to the Common European Framework of Reference, Section B. Strasbourg: Language Policy Division.

MARTYNIUK, W., (ed.)(2010). Aligning Tests with the CEFR: Reϔlections on Using the Council of Europe’s draft Manual. Cambridge: Cambridge University Press.

Společný evropský referenční rámec pro jazyky: Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. (2002). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.

WEIR, C. J. (2005). Limitations of the Council of Europe’s Framework of reference (CEFR) in developing comparable examinations and tests. In Language Testing, 22(3), 289–300.

Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. Antoni Ludwicki (03.10.2022)

Seminář bude probíhat online. 

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Marie Boccou Kestřánková, Ph.D. (02.11.2022)

Opakovaný zápis povolen.  

Sylabus

- průběžně budou zadávány úkoly, k nimž bude v následujících seminářích podávána zpětná vazba

- pv každém semináři bude prostor věnován praktickým cvičením

1. týden

-       základní zdroje

-       produktivní dovednosti a seznámení s referenčními úrovněmi B2 a C1

-       evaluace a autoevaluace

2. týden

-       mluvení B2

-       kritéria hodnocení

-       typy úloh, procvičování

3. a 4. týden

-       mluvení B2 a C1

-       posuny v kritériích hodnocení

-       typy úloh, procvičování

5. týden

- psaní B2

- kritéria hodnocení

- typy úloh, procvičování 

6. a 7. týden

- psaní B2 a C1

- posun v kritériích hodnocení

- typy úloh, procvičování

8. týden 

- porovnání vybraných formátů testování produktivních dovedností 

9.–11. týden 

- otevřené úlohy s dlouhou odpovědí

12. týden

-zaměření na problematické úlohy (příp. komplikované řečové jevy), které se v semináři projevily 

- shrnutí klíčových informací semináře 

- závěrečná zpětná vazba 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK