Poslední úprava: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (28.10.2019)
Předmět je kombinací úvodu do lingvo-didaktiky a aplikované lingvistiky a jazykového semináře a vede k rozvoji pokročilých jazykových kompetencí v angličtině na úrovních C1 a C2 za využití analýzy odborných textů orientovaných na témata jazykového vyučování a osvojování, a to formou textových, žánrových a obsahově orientovaných přístupů k výuce jazyka. Studenti si upevňují schopnost používat pokročilé jazykové prostředky na úrovni gramatiky, slovní zásoby a textové výstavby a zároveň se seznamují s klíčovými tématy didaktiky a osvojování cizích jazyků. Prostřednictvím mikrovyučování vybraných gramatických a lexikálních jevů si pak osvojují základní techniky prezentace jazyka při vyučování a učí se k těmto mikrovýstupům podávat a přijímat zpětnou vazbu. Předmět je vyučován v anglickém jazyce.
1. Úvodní seminář – seznámení s technikami práce v semináři; Postavení angličtiny v současném světě.
2.–4. Problematické časy a příbuzné jevy (perfekta, vyjadřování budoucnosti, průběhovost, statická a dynamická slovesa); Jazyk a identita.
5.–6. Nepřímá řeč; O aplikované lingvistice.
7.–8. Slovesný rod; Co to je SLA a čím se zabývá.
9.–10. Modalita; Co to je jazyková úroveň a co to znamená „znát“ jazyk.
11.–12. Doplnění sloves (gerundium, infinitiv); Společný evropský referenční rámec.
Předmět se vyučuje v anglickém jazyce.
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (28.10.2019)
The subject is a combination of introduction to linguo-didactic, applied linguistics and practical language seminar aiming to develop advanced language competences at the levels of C1 and C2, using specialist texts on language teaching and acquisition in the form of text-, genre- and content-based approaches to language teaching. The students gain greater command of advanced language forms at the level of grammar, lexis and discourse while encountering key topics and issues in the fields of language teaching and acquisition. Using short micro-teaching slots on selected aspects of grammatical and lexical features they learn essential techniques of presenting new language and they learn to give and receive feedback. The subject is taught in English.
1. Introductory seminar - English in contemporary world.
2.–4. Problematic tenses. Language and identity.
5.–6. Indirect speech. Applied linguistics.
7.–8. Verb voice. Second anguage acquisition.
9.–10. Modality. Language proficiency and what it means to "know" a language.
11.–12. Verb complementation (gerund, infinitive). Common European Framework of Reference for Languages.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (28.10.2019)
Všechny požadavky pro zápočet je nutné splnit do konce zkouškového období akademického roku, ve kterém si student předmět zapsal.
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (28.10.2019)
All of the credit requirements must be fulfilled by the end of the exam period in the academic year in which the student enrolled for the subject.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (19.09.2019)
Hewings, M. (2009) Grammar for CAE & Proficiency. Cambridge: CUP. Mann, M., Taylore-Knowles, S. (2008) Destination C1&C2. Grammar & Vocabulary. Oxford: Macmillan Publishers Ltd. McCarthy, M., O'Dell, F. (2005) English Collocations in Use. Cambridge: CUP. McCarthy, M., O'Dell, F. (2002) English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge: CUP. Oxford Advanced Learner´s Dictionary. (2005) 7th edition. Oxford: OUP. Skipper, M. (2002) Advanced grammar & vocabulary. Newbury: Express Publishing.
Poslední úprava: Bc. et Bc. Andrea Mudrová (24.10.2019)
Hewings, M. (2009) Grammar for CAE & Proficiency. Cambridge: CUP. Mann, M., Taylore-Knowles, S. (2008) Destination C1&C2. Grammar & Vocabulary. Oxford: Macmillan Publishers Ltd. McCarthy, M., O'Dell, F. (2005) English Collocations in Use. Cambridge: CUP. McCarthy, M., O'Dell, F. (2002) English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge: CUP. Oxford Advanced Learner´s Dictionary. (2005) 7th edition. Oxford: OUP. Skipper, M. (2002) Advanced grammar & vocabulary. Newbury: Express Publishing.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (20.09.2021)
Požadavky pro udělení zápočtu (týká se i distanční výuky)
* pravidelná účast (max. 2 absence během jednoho semestru);
* aktivní účast při práci s procvičováním, v diskusích a zpětné vazbě;
* pravidelné plnění úkolů zadávaných vyučujícím (včetně úkolů týkajícíh se portfolia učitele);
* přednesení prezentace na zadané téma;
* pravidelné studium povinné slovní zásoby (5 slov na den, zveřejněno v Moodle)
* složení závěrečného, lexikálně-gramatického zápočtového testu ve zkouškovém období. Zápočtový test je hodnocen jako Pass (prospěl) nebo Fail (neprospěl); vypisuje se jeden opravný termín.
* Účast na výzkumu slovní zásoby (složení anonymního online testu na slovní zásobu.
Udělení zápočtu za předmět Seminář anglického jazyka I je prerekvizitou pro zápis předmětu Seminář anglického jazyka II.
Všechny požadavky pro zápočet je nutné splnit do konce zkouškového období akademického roku, ve kterém si student předmět zapsal.
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (20.09.2021)
Credit requiremetns (applicable also to online teaching)
Assessment is continual. Credit is granted on the basis of:
· regular attendance (with a maximum of TWO absences during the term)
· active participation in exercises, discussion and peer feedback
· completion of all assignments set by the teacher (including those relating to work with the teaching portfolio)
· regular learning of compulsory vocabulary (5 words a day, set in the Moodle)
· pass in end-of-semester lexico-grammatical test (Winter Term, examination period*)
Participating in vocabulary research (completing an online, anonymous vocabulary test).
Credit test:
Students will be offered ONE re-sit if they fail on first attempt.
Additional information:
English Language Seminar for Teachers I (Winter Term) is a prerequisite for English Language Seminar for Teachers II, which is offered in the Summer Term.
Only those students who have obtained credit for English Language Seminar for Teachers I will be permitted to register for English Language Seminar II in February.