PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Didaktika výchovy ke zdraví I - ORVZ17210
Anglický název: Didactics of Education towards Healthn I
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Alena Thorovská
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
Pojetí předmětu se opírá o dokument WHO "Zdraví 21", koresponduje s Národním programem rozvoje vzdělávání v ČR a vychází z rámcových vzdělávacích programů pro základní a středoškolské vzdělávání v oblasti výchovy ke zdraví. Předmět přispívá k rozvoji didaktického myšlení studentů učitelství pro naplnění očekávaných výstupů vzdělávací oblasti Člověk a zdraví ve školní praxi. Klade důraz na systémové chápání výuky, vysvětluje aplikační a integrační pojetí výchovy ke zdraví.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)

1. Cíle výchovy ke zdraví v oblasti kognitivní, afektivní a behaviorální, rozvíjení kompetencí žáků.

2. Přístupy k tvorbě kurikula v oblasti podpory zdraví u nás i v zahraničí.

3. Metodika vymezování dílčích výukových cílů na základě očekávaných výstupů.

4. Úloha motivace ve výuce výchovy ke zdraví, aktivizace učení žáků.

5. Škola podporující zdraví - komplexní program rozvíjení zdravotní gramotnosti.

6. Volba forem a metod výuky, učebnice, pomůcky a další zdroje informací pro přípravu na výuku výchovy ke zdraví.

7. Hodnocení efektivity výuky, specifika pro obor výchova ke zdraví

Literatura
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)

BELZ, H.; SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6

KALOUS, Z.; OBST. O. aj. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X

KOPECKÝ, M., Et Al. Antropologicko-psychologicko-sociální aspekty podpory zdraví a výchovy ke zdraví. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3472-8

KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8

MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5

MAREŠ, J.; SLAVÍK, J.; SVATOŠ, T.; ŠVEC, V. Učitelovo pojetí výuky. Brno : Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1937-9

PASCH, M. aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 1998.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : MŠMT, 2009.

SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha : Portál, 1999. 190 s. ISBN 80-7178-262-9

STRNADOVÁ, A. Tvorba a metodika projektů k podpoře zdraví : studijní text. 1. Vyd. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-7368-978-0

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)

Odevzdané portfolio a jeho obhajoba

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK