PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Metodika a didaktika školy pro slabozraké - ORSP18802
Anglický název: Methodology and didactics of the school for the blind
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z+Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (50)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (29.03.2013)
Psychologie školního dítěte, problematika zrakově postižených dětí při vstupu do škol, příčiny zrakových vad u slabozrakých dětí, čtení, psaní, jazyková a literární výchova slabozrakých, užití speciálních metodik dle aprobačního předmětu, základní metodické pokyny pro práci s dětmi se zbytky zraku, principy zrakové hygieny, zraková terapie.
Literatura
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (29.03.2013)

Požár, L.: Školská integrácia detí a mládeze s poruchami zraku.Bratislava, UK 1996.

Přinosilová, D.: Vybrané okruhy speciálně pedagogické diagnostiky a využití v praxi. Brno, MU 1997.

Řehůřek,J: Oční onemocnění v dětském věku. In kompendium očního lékařství, Praha, Grada 1997.

Vágnerová, M: Oftalmopsychologie dětského věku. Praha, UK Karolinum 1995.

Vítková, M (ed).: Možnosti reedukace zraku u dětí s kombinovaným postižením.Paido, Brno, 1999.

Vítková, M (ed).Integrativní školní /speciální) pedagogika. Brno, MSD, 2003.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK