PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Sociální a pedagogická psychologie - OPVY14012
Anglický název: Social and Educational Psychology
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
V předmětu se studenti seznámí s charakteristikou sociálních skupin a jejich dynamikou. Získají teoretická východiska pro zpracování jednoduchých diagnostických šetření zaměřených na charakteristiku jedince i sociální skupiny. Získají dovednosti nezbytné pro realizaci těchto šetření, pro analýzu získaných údajů a pro jejich interpretaci.
Literatura
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)

HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha, Grada 2007. ISBN 978-80-247-1168-3.

VALENTOVÁ, L. Školní třída jako sociální skupina - distanční studijní text PedF UK - k dispozici na přiloženém CD-romu.

Literatura k distančnímu studiu:
HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Pedagogická psychologie pro vychovatele. Praha : Univerzita Karlova v Praze-Pedagogická fakulta, 2006. ISBN 80-7290-243-1.

KUTÍNOVÁ, Z., WIEDENOVÁ, M. Úvod do psychologie pedagogické a sociální. Liberec: Technická univerzita, 2001.

Sylabus
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
  • sociální vztahy ve věkově homogenní a nehomogenní skupině, zvláštnosti osobních

a skupinových vztahů;

  • diagnostika sociálních vazeb;
  • autorita a její přijetí skupinou;
  • pedagogicko-psychologické otázky rozvíjení schopností a dovedností, tvořivosti,

motivace, zájmu;

  • utváření hodnotového systému;
  • styly výchovy, vývoj dětí při různých stylech výchovy.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK