PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Základy speciální pedagogiky - OPVY14009
Anglický název: Basic of Special Education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
Předmět je koncipován tak, aby poskytl studentům základní znalosti, které by měl mít každý pedagogický pracovník v nespecializovaných institucích pro práci s tzv. zdravou populací. Cílem je, aby se studenti seznámili s aktuálními problémy výchovy a vzdělávání žáků se zdravotním postižením a s novými integračními, humanizačními a demokratizačními trendy ve a vzdělávání dětí, mládeže a dospělých s jednotlivými druhy postižení .
Literatura
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
Doporučená literatura:
AUGER, M, T., BOUCHARLAT, CH. Učitel a problémový žák.Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7148-907-0.

POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování.Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-570-9.

SLOWÍK, J. Speciální pedagogika.Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3.

Literatura k distančnímu studiu:
Drtilová, J.; Koukolík, F. Odlišné dítě. Praha : Vyšehrad, 1994. ISBN 80-7021-097-4.

Chvátalová, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-013-5.

Pipeková, J. a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno : Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0.

Sylabus
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
  • speciální pedagogika, obsah, cíle, zaměření, nové trendy;
  • druhy a typy speciálních škol a školských zařízení.;
  • integrace žáků se zdravotním postižením do hlavního proudu vzdělávání.;
  • nová legislativa ve výchově a vzdělávání lidí se zdravotním postižením;
  • speciálně pedagogická centra jako nová forma péče o zdravotně postižené žáky;
  • výchova žáků s poruchami chování;
  • střediska výchovné péče pro děti a mládež.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK