PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Pedagogika volného času - OPVC14009
Anglický název: Leisure-time Pedagogy
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jiřina Pávková
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
V rámci předmětu se posluchači seznámí se základními pojmy pedagogiky volného času, budou analyzovat výchovné aspekty volnočasových aktivit v rozvoji osobnosti dítěte a dospívajícího, výchovné aspekty životního stylu. Zaměří se zejména na sociální dimenzi volného času a na jeho náplň. Další část výuky bude orientována na získání přehledu možného působení pedagoga volného času a na formování jeho osobnostních předpokladů.
Literatura
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)

HÁJEK, B., HOFBANER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Texty pro distanční studium. Praha : UK - Ped.fak,. 2003. ISBN 80-7290-128-1. HOFBAUER, B. Děti mládež a volný čas.Praha: Grada, 2004. 80-7178-927-5.

Sylabus
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)

1. Východiska, souvislosti a perspektivy pedagogiky volného času, základní pojmy pedagogiky volného času.

2. Prostředí a účastníci volnočasových aktivit.

3. Rysy a tendence výchovného zhodnocování volného času;

4. Výchova ve volném čase - funkce, cíle, podmínky, prostředky, principy.

5. Osobnost vychovatele, pedagoga volného času.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK