PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Gallery and Museum Education - OPNW1V125A
Anglický název: Gallery and Museum Education
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019 do 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina, čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D.
Prerekvizity : OPNW1V109A
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (04.02.2022)
Kurs seznamuje studenty s uměleckými artefakty v kulturních institucích, veřejném prostoru a v situacích výuky. V centru zájmu je seznámit studenty s typy kulturních institucí a jimi spravovaných uměleckých děl, s jejich posláním, sbírkami a edukačními programy. Současné galerie a muzea umění jsou chápána jako média komunikace. Jejich funkce bude ověřována v konkrétním prostředí Uměleckoprůmyslového musea v Praze a v jeho lektorském oddělení, kde se tudenti seznámí s aktuálním výstavním projektem českého skla a technologií podmalby na skle. Budou moci ve spolupráci s profesionály připravit edukační workshopy, které budou relizovány pro veřejnost v zahradě muzea u příležitosti Dne dětí (začátek června). Jde další projekt tradiční spolupráce KVV PedF UK s významnou kulturní institucí a o reprezentaci univerzity na veřejnosti.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (04.02.2022)

Základní studijní literatura a studijní pomůcky

FULKOVÁ, M. et. al. (2013) Muzejní a galerijní edukace 1 a 2. Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum 2012 a 2013. (Summary Gallery and Museum Education 2 - Learning from the Arts) Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta a Uměleckoprůmyslové museum v Praze, ISBN 978-80-729-700-7. (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta), ISBN 978-80-7101-127-9 (Uměleckoprůmyslové museum v Praze).

Katalog výstavy s tematikou sklářské tvorby, knihovna UPM a aktuální prameny k výstavě, bude upřesněno.

FULKOVA, M., TIPTON, T. (2011) Diversifying Discourse: The Influence of Visual Culture on Children´s Perception and Creation of Art. In Faulkner, D., Coates, E. (Eds.) Exploring Children´s Creative Narratives. Routledge, Tailor & Francis Group. ISBN 978-0415-46562-2
PRINGLE, E.: The Artist-Led Pedagogic Process in the Contemporary Art Gallery: Developing a Meaning Making Framework. The International Journal of Art and Design Education. 2009, 28, n. 2, pp. 174-182. ISSN 1476-8070 (Online)


Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky

Dílčí zprávy z výzkumu projektu Horizon2020 AMASS - práce v muzeu s dětmi ze skupin se ztíženým přístupem ke kultuře. Poskyuje přednášející a dále web projektu AMASS: https://amassproject.weebly.com/

FULKOVÁ, M., TIPTON, T., ISHIKAWA, M. (2009), Through the Eyes of a Stray Dog: Encounters with the Other (Culture). International Journal of Education through Art. Vol. 5. no 6, 2009, pp. 111-128. ISSN 1743-5234
FULKOVÁ, M.; STRAKER, A.; JAROS, M.: The Empirical Spectator and Gallery Education. The International Journal of Art and Design Education. 2004, 23, n. 1, pp. 4-16. ISSN 1476-8062(print), ISSN 1476-8070 (Online)FULKOVA, M., TIPTON, T. (2013) DNA as a Work of Art: Processes of Semiosis between Contemporary Art and Biology', The International Journal of Art & Design Education, Volume 32, Issue 1, February 2013. Pp. 83 – 96. ISSN 1476 – 8062 (Print), ISSN 1476-8070 (Online)
FULKOVA, M: One Own´s Path to Art. Selected Education Programs of the Museum of Decorative Arts and Galerie Rudolfinum. Praha: Pedagogická fakulta, 2015
FULKOVA, M., TIPTON, T.: Zde Jsem. Here I Am. In Mason, R., Buschkuehle, C.. (Eds. (2013) Images & Identity.
57
Educating Citzenship through Visual Arts. Bristol, Chicago: Intellect. ISBN 978-1-84150-742-2.
Online resources with digital galleries, education programs, case studies, teacher materials and example lesson plans:

https://amassproject.weebly.com/
www.creativeconnexions.eu

www.upm.cz a jiné

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (27.03.2022)

Vzhledem k situaci krizového stavu v ČR a opatřením proti koronaviru,  výuka bude probíhat podle opatření UK.  Přechod na hybridní nebo distanční formu v případě nutnosti. Zápočet bude udělen  za odevzdané práce k dohodnutému datu s koncem semestru. 

 

Zápočet

 

Kontinuální hodnocení/continual assessment. Hodnocena bude spolehlivost, dodržení dohody, docházka na výuku v dialogu, schopnost kultivovaného vystupování.

Ukázky zadaných řešení budou studenti/studentky odevzdávat k určenému datu na daných setkáních.

Toto datum bude nepřekročitelné. Neodevzdání práce k danému termínu nezakládá nárok na udělení zápočtu.

Výjimka může být uznána ze závažných důvodů a toto bude nutné projednat s vyučující kursu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK