PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Souvislá praxe pro pedagogy I - OPNQ2P106A
Anglický název: Block teaching practice for educators I
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018 do 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/3, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 20 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D.
Prerekvizity : OPNQ2P103A
Je prerekvizitou pro: OPNQ2P107A
Je záměnnost pro: OPNQ1P113A
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Předmět se skládá ze dvou fází. V první fázi studenti plánují a následně realizují svou praxi ve vybraném zařízení zaměřeném na výchovu a/nebo vzdělávání. Vycházejí přitom z teoretických poznatků získaných během předešlého studia. Zpracovávají portfolio obsahující cíle jejich praxe, popis instituce a její srovnání s podobnými institucemi v zahraničí a detailní rozbor jejich činnosti. V druhé fázi vyučující i samotní studenti hodnotí činnost jednotlivých studentů na základě prezentací portfolií a formulují doporučení pro další pedagogické působení.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)

Studující využije dosavadních poznatků a dovedností k realizaci vlastní výuky, v průběhu observační části praxe ve škole zaznamená a analyzuje vzdělávací a výchovné situace, navrhuje alternativní způsoby řešení praktických situací, vše zaznamenává do portfolia, které je reflektováno.

Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (30.01.2021)

Instrukce pro distanční (hybridní) formu výuky:

  • zadání úkolu a další informace budou vloženy v Moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=6165
  • online výuka bude probíhat dle rozvrhu přes MS Teams, Goodle Meet (podrobnosti vám budou zaslány)
  • požadavky na ukončení předmětu zůstávají stejné.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (04.01.2018)

 

ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001.

NELEŠOVSKÁ, A., Svobodová, J. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000.

Pedagogická praxe : metodické pokyny. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000.

PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (08.08.2019)

Zápočet

Odevzdání portfolia v elektronické  formě ve stanoveném termínu a (Powerpoint) prezentace výstupů z praxe na závěrečném semináři.

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (24.01.2019)

1. Příprava na praxi - výběr instituce, stanovování cílů a časového plánu - příklady institucí:  základní školy, střední školy (priorita je výuka předmětu pedagogika). Volnočasová zařízení, DDM, dětské domovy, diagnostické ústavy, instituce pro vzdělávání dospělých, pedagogicko-psychologické poradny, atd. v případě nemožnosti vyučovat daný předmět.

2. Konání praxe - rozsah praxe na vybrané instituci:  min. 20 hodin, zpracovávání portfolií.

3. Rozbor praxe - prezentace aktivit studentů na závěrečné reflexi, rozbor pedagogické činnosti studentů, doporučení pro další pedagogickou praxi.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK