PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Souvislá praxe na ZŠ s reflexí (německý jazyk) - OPNG2G109A
Anglický název: Practicing Teaching at a Primary School with Feedback (German)
Zajišťuje: Katedra germanistiky (41-KG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019 do 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/3, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 17 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: němčina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Dagmar Švermová
Vyučující: PaedDr. Dagmar Švermová
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (19.05.2019)
Cílem předmětu Souvislá pedagogická praxe I je v návaznosti na předmět Lingodidaktika I a II a Náslechovou praxi realizovanou v LS, poznat reálné prostředí školy, seznámit se s dokumentací školy, zkusit si samostatnou práci se žáky a pokud možno získat praktické didaktické dovednosti s výukou němčiny. Úkolem předmětu je, připravit studenty/studentky ve spolupráci s fakultními základními školami a v rozsahu Směrnice na hospitační a výukovou činnost. Studenti/studentky se v prvním týdnu zúčastní 10 hospitací, zejména v těch třídách, kde budou v dalším týdnu realizovat samostatné výstupy. Nevylučují se i hospitace u dalších vyučujících, nebo u spolupraktikujícího studenta/studentky. Ve druhém týdnu absolvují 10 praktických výstupů a následně i rozborové hodiny. Výstupem je portfolio (podklady pro jeho zpracování jsou v Moodle). Samostatné výstupy budou hospitovány.
Deskriptory
Poslední úprava: PaedDr. Dagmar Švermová (30.01.2021)

Přístupové údaje do ms teams budou doplněny před začátkem výuky.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (19.05.2019)

Doporučená literatura:

FENSTERMACHER, G.D., SOLTIS, J.F. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-471-7.

LOJOVÁ, G., VLČKOVÁ, K. Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-876-0.

ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, 1998.

MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.

POL, M.; LAZAROVÁ, B. Spolupráce učitelů – podmínka rozvoje školy : Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha: Strom, 1999. ISBN 80-86106-07-1.

CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6

HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kostce. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3.

KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7. 

ROSENZWEIG, M. Proměny v projektování obsahu vzdělávání. In. Kapitoly ze školského managementu.

BACÍK, F.; KALOUS, J.; SVOBODA, J. Praha: PedF UK, 1998. ISBN 80-86039-49-8. 

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (19.05.2019)

Praxe je organizována dle harmonogramu ak. roku.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (19.05.2019)

- realizace 10 hospitací a 10 samostatných výstupů s rozborem

- zpracování portfolia dle osnovy

- hodnocení studentů uvádějícím vyučujícím

- výsledek hospitace pracovníka katedry

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK