PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Souvislá praxe s reflexí na ZŠ – anglický jazyk - OPNA2A105A
Anglický název: Continuous teaching practice and reflection at lower secondary school
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/3, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / 15 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D. (15.05.2019)
Reflektivní seminář k oborové praxi na ZŠ je přímo propojen s Oborovou praxí 1, tzn. s přípravou, realizací a reflexí samostatných výstupů studentů v roli učitele v prostředí školní třídy na základní škole. Pozornost je věnována především schopnosti transformovat nabyté znalosti do praxe, a to konkrétně v rámci plánování vlastní výuky, vlastní výuky a její na teorii založené reflexe a identifikace vlastních silných stránek i prostoru pro další rozvoj. Dále pak se studenti zaměří na kurikulární dokumenty platné pro základní stupeň vzdělávání, tj. RVP ZV a ŠVP dané školy, a nahlédne do kultury/klimatu dané instituce. V rámci semináře budou studenti spolupracovat s univerzitním pedagogem, spolužáky, ale i mentorem na pedagogické praxi. Cílem studijního předmětu je dát studentům možnost rozvoje dovednosti reflexe vlastní pedagogické zkušenosti a rozvíjet schopnost získané zkušenosti analyzovat.
Deskriptory
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (02.02.2021)

Reflektivní seminář bude, stejně jako samotná oborově didaktická praxe, realizován dle v té době aktuální epidemiologické situace a situace ve školách.

Literatura - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D. (15.05.2019)

RICHARDS, Jack C a Charles LOCKHART. Reflective teaching in second language classrooms. New York, NY, USA: Cambridge University Press, 1994, ISBN 05-214-5803-X..

SCRIVENER, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-72984-1.

 
Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D. (15.05.2019)

- Intruduction to the organization, processes, requirements, official documents and other materials

- Preparation of observation tools

- Addressing miscellaneous practical aspects of teaching (classroom management, authority, discipline, communication, etc.)

- the actual teaching practice (1 month)

     (students work independently under supervision and guidange of their menotrs, university teachers observe one class of each student and provide assessment and feedback)

- compilation of teaching practice portfolios

- reflective interviews

  

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D. (15.05.2019)

The credit will be awarded upon completing the assigned tasks and steps.

1. meeting the terms of of organizational and administrative aspect of the teaching practice 

  • choosing / finding the mentor, arranging the schedule, filling out and submitting completed written contract with the mentor in due time
  • providing all the necessary information (choice of school, mentor, the time table of teaching
  • submitting the completed portfolio for reflection

2. preparation of observation sheets

3. reflective interview with the university teacher on the teaching practice experience and process.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK