PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Základy pediatrie a intervence pro zdravý vývoj - OPN01P111A
Anglický název: Basics of Pediatrics and interventions for healthy development
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020 do 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: 10 / 10 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Další informace: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=6105
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D.
MUDr. Jan David, Ph.D.
Vyučující: MUDr. Jan David, Ph.D.
PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D.
Prerekvizity : OPN01Q106A
Je záměnnost pro: OKN01P111A
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (29.12.2017)
Cílem předmětu je přiblížit zdravotní a sociální problematiku péče o děti a mládež. Předmět poukazuje na zákonitosti růstu a vývoje v jednotlivých věkových obdobích včetně jejich specifik. Zmiňuje důležitost preventivní péče pro optimální vývoj dítěte. Navazuje na Program WHO Zdraví 21, který ve svých cílech označuje zdravý start do života za hlavní prioritu každé společnosti.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (29.12.2017)

Cílem předmětu je přiblížit zdravotní a sociální problematiku péče o děti a mládež.

Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (31.01.2021)

Vzhledem k tomu, že prozatím nebude z důvodu pandemie COVID -19 možnost se osobně setkávat, je nutné upravit kontaktní výuku na distanční.

Předmět je hodnocen 3 kredity. To odpovídá cca 90 hodinám studentské práce (včetně přímé výuky). Je nutné tedy počítat s domácí přípravou a úkoly.

Naše komunikace se bude uskutečňovat přes mail, on-line a v Moodle.

Připojení k týmu pro kombinovanou výuku pomocí kódu v9erstg

Přímá výuka se přesune do on-line prostředí. A to konkrétně přes MS Teams. Konkrétní pozvánka k přístupu na „schůzku“ (on-line výuku) bude všem zapsaným studentům zaslána nejpozději den předem na mailovou adresu, která je uvedena u každého v SISu. Prosím, zajistěte si přístup k internetu, mikrofon a popř. i kameru.

Odkaz na Moodle máte uvedený v SISu. Vstupní klíč (k zápisu) k předmětu do Moodlu obdržíte na prvním našem on-line setkání. V Moodlu naleznete studijní materiály, úkoly apod. Zadané úkoly bude potřeba odevzdávat v průběhu semestru k určeným datům do Moodle. Po každém stanoveném termínu do Moodlu napíšu každému zpětnou vazbu.

Vlastní průběh písemné zkoušky, vzhledem k možným preventivním hygienickým opatřením (COVID-19), bude upřesněn v průběhu semestru.

Literatura -
Poslední úprava: MUDr. Jan David, Ph.D. (16.01.2021)
LEBL, Jan. Klinická pediatrie.
LEBL, Jan, Kamil PROVAZNÍK a LudmilaHEJCMANOVÁ. Preklinická pediatrie
MARCDANTE, Karen J a Robert KLIEGMAN. Nelson essentials of pediatrics.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: MUDr. Jan David, Ph.D. (29.01.2021)
Předmět je zakončen zápočtem. Pro jeho získání je nutné odevzdat průběžné úkoly a úspěšné absolvování písemného testu (hranice úspěšnosti 75 %), rozsah požadovaných znalostí odpovídá sylabu.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (10.01.2020)

1. Aspekty pediatrie

2. Psychomotorický vývoj dítěte

3. Tělesný růst

4. Výživa a kojení

5. Rizika spjatá s předškolní zátěží

6. Primární a sekundární prevence v pediatrii

7. Základy neonatologie

8. Nejčastější onemocnění v pediatrii 

9. Akutní stavy u dětí

 


 
Univerzita Karlova | Informační systém UK