PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Autorská fotografie 2 - OPBW1V113A
Anglický název: Authorial Photography 2
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018 do 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: 20 / 20 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. MgA. Markéta Magidová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. MgA. Markéta Magidová, Ph.D.
Prerekvizity : OPBW1V105A
Je prerekvizitou pro: OPBW1V123A
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. MgA. Markéta Magidová, Ph.D. (17.02.2020)
Předmět prohlubuje možnosti autorského i pedagogického využití média fotografie. Soustředí se především na styly a metody druhé poloviny 20. století a strategie prvních dvou dekád 21. století. Studenti prozkoumávají různé fuknce média fotografie, zdokonalují se v technických postupech, pracují ve skupinách.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (24.09.2018)

BAATZ, W: Fotografie. Brno: Computer Press 2004. BARTHES, R.: Světlá komora. Poznámka k fotografii. Praha: Fra 2005.

BARAN, A. - BARAN, L.: Obraz jako dialog s časem. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu 2007.

BENAJMIN, W.:Malé dějiny fotografie in: Karel Císař (ed.), Co je to fotografie? Praha: Hermann a synové 2004, s. 9-21.

BENAJMIN, W.:Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti, in: Walter Benjamin, Literárněvědné studie. Praha: OIKOYMENH 2009, s. 299–327.

BOIS, Y-A., BUCHLOH, B., FOSTER, H., KRAUSS., H. Umění po roce 1900. Modernismus, antimodernismus, postmodernismus, Praha: Slovart 2007.

FOGLE, D. (ed.), The Last Picture Show. Minneapolis: Walker Art Center 2003.

KRAUSS, R.: A Note on Photography and Simulacral, October, č. 31, 1984, s. 49–68.

O´DOHERTY, B.: Uvnitř bílé krychle. Ideologie galerijního prostoru. Praha: tranzit.cz, 2015.

MARIEN, M., W.: Photography: A cultural history. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall 2011.

WALL, J.: Známky lhostejnosti. Aspekty fotografie (jako) konceptuálního umění, in: Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny 12 / 2012, VVP AVU.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. MgA. Markéta Magidová, Ph.D. (17.02.2020)

Prezentace a obhajoba autorského souboru fotografií, test z teoretické části předmětu.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. MgA. Sylva Francová, Ph.D. (04.06.2019)

Rozvoj práce s fotografickým médiem  v kontextu současného výtvarného umění. Práce ve fotokomoře a zkoumání možností analogové fotografie. Během semestru student pracuje na svém autorském  projektu, který průběžně konzultuje a vytváří autorský cyklus fotografií. Konzultace pomáhají najít inspirační zdroje a možnosti fotografického vyjádření v celé šíři výrazových prostředků.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (04.02.2019)

Aktivní účast na seminářích, plnění zadání v průběhu semestru a závěrečný semestrální soubor fotografií.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK