PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Motivace žáků k učení - OPBP1S163B
Anglický název: Pupils Motivation for Learning
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020 do 2020
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: 1/1, KZ [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc.
Prerekvizity : OPBP1Q106A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (19.01.2020)
Cílem kurzu je: 1) Lépe porozumět motivaci ve škole a osvojit si konkrétní postupy pro diagnostiku a aktualizaci motivace. 2) Pomoc studentům v nastolení komplexnějších výkladových schémat, která jim umožní zvýšit srozumitelnost motivační problematiky ve škole. 3) Inspirovat studenty konkrétními ukázkami metod, postupů, případně intervenčních zásahů k promyšlené práci s motivací ve škole.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (19.01.2020)

Pro splnění kurzu je potřeba úspěšně složit vědomostní test a aktivní spolupráce na plnění úkolů z oblasti motivace řešených v průběhu výuky.

Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (19.01.2020)

 Obsah kurzu:

  •  Nejpodstatnější motivační teorie (přístupy k motivaci).
  •  Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky (relativní neprospěch).
  •  Motivace učební činnosti (struktura žákovské motivace: výkonová motivace, poznávací motivace, sociální motivace, instrumentální motivace, odměny a tresty; flow motivace).
  •  Diagnostika a autodiagnostika motivačních dispozic jedince.
  •  Žákovská sebepercepce motivačních pohnutek k učení; učitelova percepce žákovských motivačních pohnutek.
  •  Motivačně autoregulační strategie.
  •  Vvývoj žákovské motivace k učení na ZŠ; rozdíly mezi chlapci a dívkami v učební motivaci.
  •  Diagnostika žákovské motivace k učení. Rozvíjení motivace žáků aktualizací vybraných potřeb.
  •  Žákovská nemotivovanost a motivační vlivy převážně snižující školní výkon (druhy a příčiny žákovské nemotivovanosti.
  •  Nuda ve škole, strach ve škole, copingové strategie zvládání nudy a strachu.
  •  Ppřekonávání motivačních krizí ve vztahu ke škole.
  •  Motivace a vůle. Volní procesy a jejich diagnostika.
  •  Motivace a časová perspektiva, vztah k budoucnosti.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (13.02.2020)
Poslední úprava: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (30.01.2019)

Pro splnění kurzu je potřeba úspěšně složit vědomostní test a aktivní spolupráce na plnění úkolů z oblasti motivace řešených v průběhu výuky.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK