PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Akademické psaní - OPBA2A135B
Anglický název: Academic Writing
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 29 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Tereza Topolovská, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Tereza Topolovská, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Tereza Topolovská, Ph.D. (29.01.2022)
Kurz se zaměřuje na rozvoj dovednosti psaní akademických prací, ať už kratšího či delšího rozsahu. Náplň kurzu a jeho požadavky odráží hlavní nároky kladené na akademické texty - přesnost vyjadřování, formální požadavky, komplexnost témat, strukturu jejich pojednání a zároveň i originalitu. Hlavním cílem je studenty zevrubně seznámit s kvalitami akademických textů a připravit je na jejich úspěšnou produkci a percepci.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Tereza Topolovská, Ph.D. (29.01.2022)

Kurz v Moodlu: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5429

Bailey, Stephen. Academic writing: a Handbook for International Students. Fourth edition. London: Routledge, 2015.

Hayot, Eric. The Elements of Academic style: Writing for the Humanities. New York: Columbia University Press, 2014.

Huntley, Helen. Essential Academic Vocabulary: Mastering the Complete Academic Word List. Boston: Houghton Mifflin, 2006.

Klarer, Mario. An Introduction to Literary Studies. Routledge, 1999.

McCarthy, Michael and Felicity O'Dell. Academic Vocabulary in Use: 50 units of Academic Vocabulary Reference and Practice : Self-study and Classroom Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2008.

Pirie, David B. How to Write Critical Essays. Routledge, 1992.

Rossen-knill, Deborah F. and Tatyana Bakhmetyeva. Including Students in Academic Conversations: Principles and Strategies for Teaching Theme-based Writing Courses across the Disciplines. New York: Hampton Press, 2011.

Schmitt, Diane a Norbert Schmitt. Focus on Vocabulary: Mastering the Academic Word List. 2. White Plains: Pearson Education, 2011.

+https://owl.purdue.edu/owl/research_and_citation/mla_style/mla_formatting_and_style_guide/mla_formatting_and_style_guide.html

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Tereza Topolovská, Ph.D. (29.01.2022)

1. Course Introduction - Academic Writing in English

2. Writing process: Writing as a Process

3. The Nature of Academic Texts

4. Stages in the Process of Writing an Academic Text (General introduction of the stages, Primary vs. Secondary literature, Motivation and purpose)

5. Sources and Their Treatment - Citation Models – MLA Style Review

6. Paraphrasing and plagiarism

7. Essay structure: Inroduction, paragraphs, Topic and thesis statement

8. Academic Vocabulary: Argumentation (Essay Structure, Argumentation, Over/Generalisation, Emphasis)

9. Academic Essay Structure: Conclusions

10. Stages in the process of academic writing: peer correction, proofreading, editing

11. Essay submission

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Tereza Topolovská, Ph.D. (29.01.2022)

1. Aktivní účast na seminářích a  domácí příprava, vypracování dílčích úkolů. Povoleny jsou celkově 3 absence.

2. Odevzdání eseje. Podmínky jejího zpracování a odevzdání jsou uvedeny v sylabu předmětu v Moodlu a rovněž v anglické verzi podmínek zakončení předmětu. Esej je možno odevzdat celkem dvakrát. Termín pro odevzdání eseje ke 31.5. 2022. 

3. Součástí hodnocení je i jazyková a formulační úroveň (max. 3 hrubé chyby, tzv. "errors" v jednom pokusu, diskvalifikace plagiátů).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK