PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Didaktika VV II – S - OPB01V1F8B
Anglický název: Didactics of Art Education II
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/2, Zk [HT]
Počet míst: 9 / 9 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D.
Je záměnnost pro: OKB01V1F8B
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (04.02.2022)
Kurz se zaměřuje se na plánování ve Výtvarné výchově, na výtvarné řady a projekty. Studenti hledají vazbu mezi uměleckým dílem a procesem jeho vzniku na jedné straně a výtvarnými aktivitami pro předškolní děti na druhé straně. Učí se transformovat obsah do podoby výtvarných úkolů. Předmět diskutuje interdisciplinární potenciál Výtvarné výchovy v mateřské škole. Studenti si osvojují dovednost plánovat s ohledem na specifika předškolního věku tematické a metodické celky, zdůvodňovat jejich přínos a vysvětlovat jejich logiku. Součástí kurzu je nastínění souvislosti praxe a výzkumu ve Výtvarné výchově. Studenti se aktivně podílí a spolupracují ve výzkumném projektu Horizon AMASS.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (11.10.2018)

FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V.: Galerijní a muzejní edukace 1: vlastní cestou k umění:

vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. V Praze: Univerzita

Karlova, Pedagogická fakulta, 2012, 315 s. ISBN 978-80-7290-535-5.

FULKOVÁ, M., JAKUBCOVÁ, L., KITZBERGEROVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V.: Galerijní a muzejní edukace 2. Praha: PedF UK a UPM

2013. ISBN 978-80-7290-700-7 (PedF); 978-80-7101-127-09 (UPM)

HAZUKOVÁ, H., DVOŘÁKOVÁ, D.: Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy. Liberec: PedF TUL, 2002.

KAFKOVÁ, H.: Příručka pro stavitele v libovolné substantivní oblasti. In: Výtvarná výchova 2/2011, s. 15 – 17. ISSN 1210-3691

UHL SKŘIVANOVÁ, V.: Pedagogika umění - umění pedagogiky. Ústí nad Labem: UJEP 2014. ISBN978-80-7414-663-3

80-7083-660-1

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (02.02.2021)

Příprava výtvarného projektu Střih pro novou dobu ve vazbě na praktiky současného umění.

Výuka i zkouška proběhnou dle aktuální hygienické situaci distační/hybridní formou v prostředí MS TEAMS.

Ústní zkouška proběhne formou prezentace plánovaného projektu a odborné rozpravy o předložených okruzích.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK