PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Prezentace výtvarné tvorby v MŠ - OPB01V199B
Anglický název: Presentation Art Work in Kindergartens
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019 do 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPB01V168B
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. ak. mal. Ivan Špirk
Je záměnnost pro: OKB01V199B
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (29.04.2019)
Kurz se zaměřuje na otázky komunikace učitele s rodiči, vedením školky, ale také veřejností a dětmi samotnými, o procesu a produktu dětské výtvarné práce. Pomáhá studentům docenit význam zájmu rodičů a dalších skupin lidí se vztahem k předškolní výchově o proces a produkt dětské výtvarné práce. Seznamuje studenty se zásadami a potencialitami dobře provedené prezentace a předkládá principy prezentace práce v tradičních a nových médiích. Tématický plán: • Uvedení otázek spojených s prezentací dětských výtvarných prací • Vybrané principy prezentace profesionální výtvarné práce – příklady • Funkce prezentace v MŠ I • Funkce prezentace v MŠ II • Funkční slovník učitele ve vztahu k prezentaci dětských prací • Vizuální komunikace v MŠ I • Základní typografické principy • Základní principy práce s barevnou plochou • Fyzická vs. virtuální prezentace dětské práce • Nástěnka - nástroj prezentace a hodnocení • Portfolio - nástroj prezentace a hodnocení • Prezentace práce v netradičních výtvarných médiích
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (30.04.2019)

SALTZ, I.: Základy typografie. Praha, Slovart, 2010. ISBN: 978-80-7391-404-2.

VANČÁT, J. Tvorba vizuálního zobrazení. Gnoseologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově.

1. vydání. Praha: Karolinum 2000. 167 s. ISBN 80-7184-975-8.

FULKOVÁ, M.: Diskurs umění a vzdělávání. Jinočany: H

&

H, 2008. ISBN 978-80-7319-076-7.

Kolektiv autorů.: Ladislav Sutnar – design in action. Praha: Argo, 2003.

MCLUHAN, M.: Jak rozumět médiím. Praha, Mladá fronta, 2011. ISBN: 978-80-204-2409-9.

Katalogy aktuálních výstav

Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky

AMBROSE, G. HARRIS, G.: Typografie. Brno: Computer Press, 2010.

PETŘÍČEK, M.: Myšlení obrazem. Praha: Herrmann & synové, 2009 ISBN 978-80-87054-18-5.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (30.04.2019)

Povinná účast na dvou čtyřhodinových konzultacích, důraz na samostudium doporučené literatury a

prezentace výtvarné tvorby.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (30.04.2019)

· Uvedení otázek spojených s prezentací dětských výtvarných prací

· Vybrané principy prezentace profesionální výtvarné práce - příklady

· Funkce prezentace v MŠ I

· Funkce prezentace v MŠ II

· Funkční slovník učitele ve vztahu k prezentaci dětských prací

· Vizuální komunikace v MŠ I

· Základní typografické principy

· Základní principy práce s barevnou plochou

· Fyzická vs. virtuální prezentace dětské práce

· Nástěnka - nástroj prezentace a hodnocení

· Portfolio - nástroj prezentace a hodnocení

· Prezentace práce v netradičních výtvarných médiíc

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK