PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Reflexivní praxe HV v MŠ I -S - OPB01H1C5B
Anglický název: Musical Continuous Practice I
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018 do 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 15 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Alena Tichá, Ph.D.
Vyučující: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc.
Je záměnnost pro: OKB01H1C5B
Anotace -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)
Praxe je katedrou organizována tak, aby poskytla zkušenost s výukou hudební výchovy na běžných mateřských školách. Obsahové zaměření reflexivní praxe je dohodnuté se cvičnými učitelkami takto: - poskytnout studentům možnost jednoho náslechu, - poskytnout studentům možnost aktivně zahrát a zazpívat dětem v MŠ několik umělých písní a zahrát několik přednesových skladeb pro děti s motivací, - studenti se v rámci praxe zúčastní alespoň jednoho koncertu katedry nebo vybraného hudebně metodického semináře našeho nebo zahraničního odborníka
Cíl předmětu
Poslední úprava: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)

Cílem průběžné pedagogické praxe z hudební výchovy je umožnit studentům náslechy u kvalitních učitelů v mateřských školách, poskytnout jim didaktické rozbory sledovaných hodin a vytvořit podmínky pro jejich pedagogické výstupy.

Deskriptory
Poslední úprava: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (28.01.2021)

Pokud to umožní epidemická situace, bude předmět vyučován presenčně/hybridně. Nebude-li možno (z obecných nebo individuálních důvodů), přejde se plně do distanční formy s on-line výukou na platformě MS-Teams a s oporou o přístupné videozáznamy.

Literatura
Poslední úprava: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)

SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy na l. st. ZŠ.  Praha: SPN, 1985.

PECHÁČEK. S., VÁŇOVÁ, H, aj. Praktické úkoly z didaktiky hudební výchovy pro l. st. základní školy. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0365-9.

KODEJŠKA,M.: Integrativní hudební výchova v mateřské škole. Praha: PedF UK, 2002. ISBN 80-7290-080-3.

VÁŇOVÁ, H.: Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací. Praha: UK-PedF, 2004. ISBN 80-7290-155-9.

HERDEN, J. Hudba jako řeč. O poslechu doma i ve škole. Praha: Scientia, 1998. ISBN 80-7183-126-3.

TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-916-X.

HUDEBNÍ VÝCHOVA. Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. Praha: UK v Praze – Pedagogická fakulta. ISSN 1210-3683.

Metody výuky
Poslední úprava: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)

Pedagogická praxe je organizována jednou za týden ve cvičné mateřské škole Havaj v Praze 5 - Stodůlky. Vychází z obsahu výuky Didaktiky HV I a Didaktiky HV II. V každém týdnu se v zaměstnání vystřídají dva studenti. Jejich činnost je pak rozebrána metodikem a všemi zúčastněnými studenty. 

Sylabus
Poslední úprava: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)

Praxe je katedrou organizována tak, aby poskytla zkušenost s výukou hudební výchovy na běžných  mateřských školách.  Obsahové zaměření  reflexivní praxe je dohodnuté se cvičnými učitelkami takto:

- poskytnout studentům možnost  jednoho náslechu,

- poskytnout studentům možnost  aktivně zahrát a zazpívat dětem v MŠ několik umělých písní a zahrát  několik

  přednesových skladeb pro děti s motivací,

- studenti  se v rámci praxe zúčastní alespoň jednoho koncertu katedry nebo vybraného

   hudebně metodického semináře našeho nebo zahraničního odborníka

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK