PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Edukační specifika školního věku - ONSP18849
Anglický název: Specifics of School Age Education
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020 do 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPNS3S110A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D.
Korekvizity : ONSP18842, ONSP18846, ONSP18847, ONSP18851
Prerekvizity : ONSP18840
Je korekvizitou pro: ONSP18846, ONSP18842, ONSP18851, ONSP18847
Je záměnnost pro: OKNSP18125
Anotace
Poslední úprava: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. (31.01.2018)
kritéria poruch chování v dětství a v adolescenci, základní symptomy. Příčiny poruch chování, klasifikace dle WHO, poruchy chování se špatnou prognózou, poruchy chování na podkladě diagnózy ADHD, ADD. Institucionální spolupráce školy při řešení poruch chování.
Literatura
Poslední úprava: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. (31.01.2018)

Hort, Vl., Hrdlička, M., Kocourková, J., Malá, E. a kol. Dětská a adolescentní psychiatrie. Praha: Portál, 2000.

Jedlička, R., Koťa, J. a kol. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004.         ISBN 80-7312-038-0.

Kaleja, M. Etopedická propedeutika v inkluzivní speciální pedagogice. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7510-159-4.

Mezinárodní klasifikace nemocí – 10. revize. Praha: Psychiatrické centrum, 2006, aktualizace 2012.

Vágnerová, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2001.

Zákon č. 109/2002 Sb., novela z.č. 333/2012 Sb.

Zákon č. 218/2003 Sb.

Sylabus
Poslední úprava: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. (31.01.2018)

Základní terminologie vztahující se k poruchám chování školního věku.

Klasifikace poruch chování dle MKN-10.

Diagnostika poruch chování dle MKN-10, diagnostické přístupy v zařízeních pro děti a mladistvé s poruchami chování.

Současná legislativa při řešení ústavní, ochranné výchovy, extrémních poruch chování.

Základní faktory a komunikační techniky narušující integrovaný vývoj osobnosti (psychická deprivace, frustrace, stres, konflikt, traumatické krizové situace).

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. (31.01.2018)

Účast na přednáškách, nastudovaná literatura, legislativa. Zápočet.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK