PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Strategie zdravého životního stylu - ONPP1414
Anglický název: Strategy for Healthy Lifestyle
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D.
Neslučitelnost : ONPP1418, ONPP1419, ONPP1421, ONPP146, ON23142007, ON2317003
Prerekvizity : ONPP1423
Záměnnost : ON2314005, ON23142005, ON2314509
Je neslučitelnost pro: ONPP1418, ONPP1419, ON2314501, ONPP1421, ONPP146
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (06.12.2009)
Kurz je zaměřen na problematiku podpory zdraví prostřednictvím cílené modifikace životního stylu člověka. Podrobně jsou analyzovány determinanty lidského zdraví a zejména jeho rizikové a protektivní faktory. Zvláštní důraz je položen na salutogenní faktory životního stylu a na možnosti jejich systematické podpory. Východiskem jsou nejčastější poruchy zdraví moderního člověka a jejich pravděpodobné příčiny. Pozornost je věnována nejčastějším příčinám neúspěchu při naplňování zásad zdravého životního stylu a způsobům jejich eliminace. Probírány jsou i možnosti sociálně marketingové propagace zásad zdravého životního stylu.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (06.12.2009)

Cílem kurzu je prohloubit znalosti studentů o zdravém životním stylu a podpořit jejich motivaci k pozitivním změnám ve zdravotně relevantním chování. Sekundárním cílem je seznámení studentů s možnostmi profesionální podpory zdraví populace prostřednictvím edukačních a sociálně marketingových postupů.

Literatura -
Poslední úprava: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (28.10.2019)

JANIŠ, K. Didaktika sexuální výchovy. Hradec Králové : Gaudeamus, 1999. ISBN 80-7041-902-4.
MACHOVÁ, J.; KUBÁTOVÁ, D. a kol. Výchova ke zdraví. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2715-8.
MARÁDOVÁ, E. Poruchy příjmu potravy. Praha : VIOD, 2007. ISBN 978-80-86991-09-2.
ŠVARCOVÁ, E. Zdraví a nemoc: vybraná témata pro učitele [CD-rom]. Hradec Králové : Gaudeamus, 2008. ISBN 978-80-7041-418-7.
PETRÁSEK, R. a kol. Co dělat, abychom žili zdravě. Praha : Vyšehrad, 2004. ISBN 80-7021-711-1.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (28.10.2019)

Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: absolvování zápočtového testu (min. 75 %). Student může využít jeden řádný pokus a dva opravné pokusy pro absolvování testu.

Sylabus -
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (18.02.2014)
  1. Výchova ke zdraví a zdravotní gramotnost

  2. Zdraví a nemoc, základní determinanty zdraví

  3. Zdravý životní styl v životních etapách

  4. Zdravá výživa

  5. Tělesná aktivita

  6. Duševní hygiena, syndrom vyhoření

  7. Zdravotní stav obyvatelstva

  8. Práva a povinnosti občanů v péči o své zdraví

  9. Podpora zdraví a prevence

  10. Civilizační choroby

  11. Marketing podpory zdraví a zdravého životního stylu

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK