PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Galerijní animace a muzejní pedagogika 3 - sk. 2 - ON9321033
Anglický název: Gallery animation and museum education 3 - group 2
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012 do 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/0, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D.
Prerekvizity : ON9321019
Je prerekvizitou pro: ON9321046, ON932046, ON9321045
Anotace -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)
Kritická reflexe edukačních modelů v galerijní a muzejní edukaci
Cíl předmětu -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)

Ověření nosnosti navrženého modelu edukace v praxi, ve spolupráci s profesionálními týmy partnerských institucí UPM, Galerie Rudolfinum, NG. Určit koncepty, výkladové rámce a funkční slovníky disciplíny VV. Definovat vazby na RVP, oblast Umění a kultura.

Deskriptory -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)

Kultura, kulturní rozhraní, empirický divák, dispozitiv, sémiotická doména. Polysémie významu, text a kontext. Kvalitativní výzkum, kategorie, kódování, výkladový rámec interpretace. Rámcový vzdělávací program, oblast Umění a kultura.

Literatura -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)

HORÁČEK, R. (1998) Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno: Akademické nakladatelství CERM. ISBN 80-7204-7.

SLAVÍK, J., DYTRTOVÁ, K., FULKOVÁ, M. (2010) Konceptová analýza tvořivých úloh jako nástroj učitelské reflexe. Pedagogika, roč. LX, 2010, str. 223-24. ISSN 0031-3815

FULKOVÁ, M., TIPTON, T., ISHIKAWA, M. (2009), Through the Eyes of a Stray Dog: Encounters with the Other (Culture). International Journal of Education through Art. Vol. 5. no 6, 2009, pp. 111-128. ISSN 1743-5234

FULKOVÁ, M. (2008), Diskurs umění a vzdělávání/(Discourses of Art and Education). Praha Jinočany: Nakladatelství H&H. ISBN 978-80-7319-076-7

FULKOVÁ, M.; TIPTON, T. (2008), A (Con)text for New Discourse as Semiotic Praxis. The International Journal of Art and Design Education, 2008, 27, č. 1. pp. 27-42. ISSN 1476 - 8062

FULKOVÁ, M. (2007), Některá teoretická a metodologická východiska výzkumu ve výtvarné výchově (Some Theoretical and Methodological Assumptions of Research in Art education). In HORÁČEK, R., ZÁLEŠÁK, J. (eds.) Aktuální otázky zprostředkování umění. Teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy university, svazek č. 101. Brno: Masarykova universita, Katedra výtvarné výchovy, 2007. Str. 177-181. ISBN 978-80-210-4371-8.

PLISKA, M., FULKOVÁ, M., KITZBERGEROVÁ, L. (2011) Soukromé kontroverze Edukační program k výstavě Kontroverze/Právní a etická historie fotografie, Controversies/A Legal and Ethical History of Photography. Praha: Galerie Rudolfinum, 7. 9. 2011 - 13. 11. 2011. ISBN 978-80-86443-16-4

FULKOVÁ, M., PLISKA, M. (2011) Když se mě zeptají, kdo jsem… Edukační program k výstavě Já, bezesporu/ Educative programme for the exhibition Undeniably Me, Praha: Galerie Rudolfinum, 26. 5. 2011 - 14. 8. 2011. ISBN 978-80-86443-15-7.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)

Práce na vlastním projektu, sběr materiálu, studium textů, doplňování pracovního portfolia.

Vedení reflexivních záznamů, portfolia materiálů. Individuální konzultace: doc. Dr. Fulková a spolupracující instituce.

Sylabus -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)

Tento kurs se zabývá kritickou reflexí vývojového portfolia studenta v oblasti zprostředkování kulturního artefaktu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK