PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Problematika edukace vybraných minorit - žáci jiného etnika - ON2318133
Anglický název: Educational Problems of Minorities - Other Ethnics
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/0, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň: specializační
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Klára Laurenčíková
Korekvizity : ON2318130
Prerekvizity : ON2318120
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2010)
Vývoj a současný stav populace v ČR z hlediska multikulturalismu a multilingvismu , romské etnikum-charakteristika,výchova, kultura, jazyk, etnická identita, základy etnické antropologie, jazyková odlišnost a multilingvní vývoj, mravní výchova , interkulturní výchova, programy zaměřené na sociální a edukační podporu osob romského etnika v ČR, práva romské minority, národnostní konflikty, společenský vývoj k multikulturní Evropě, výzkumy na dané téma u nás a v zahraničí, organizace na podporu výchovy k toleranci a proti rasismu.
Literatura
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2010)

BURYÁNEK,J: Interkulturní vzdělávání : příručka nejen pro středoškolské pedagogy. Praha: NLN, 2002. ISBN 80-7106-614-1

PRŮCHA,J.: Multikulturní výchova: teorie-praxe-výzkum.Praha: Institut sociálních vztahů. 2001. ISBN 80-85866-72-2

ŠOTOLOVÁ, E.: Vzdělávání Romů. Praha: Grada Publishing, 2000, s. 75. ISBN 80-7169-528-9.

ŠOTOLOVÁ, E.: Vzdělávání Romů. 2. rozšířené vyd. Praha: Grada Publishing, 2001, s. 84., ISBN 80-247-0277-0.

ŠOTOLOVÁ, E. Programy vzdělávání budoucích učitelů romských dětí v České republice. In: Balvín, J.: Romové a obec. Ústí nad Labem: 2001, s. 31 - 35. ISBN 80-902461-5-X.

ŠOTOLOVÁ, E.: Příchod Romů do Evropy. In: Romové - reflexe problému. Soubor textů k romské problematice. Praha: SOFIS - Sdružení pro humanitní výchovu a vzdělávání, 1997, s. 52 - 106. 2. vydání 1998 s. 52 - 106.(50%) ISBN 80-902439-0-8.

WULF,CH.: Education in Europe: an intercultural task.Münster: Network Educational Science, 1995. ISBN 3-89325-4

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (09.10.2017)

Zkouška: písemný test nebo ústní zkouška - podle zadání vyučujícího.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK