PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Didaktika - školní a komunitní projekty - ON2317027
Anglický název: Didactics School and Community Projects
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPNY2P110A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Prerekvizity : ON2317019
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (21.02.2021)
Cílem předmětu je osvojení základních didaktických postupů specifických pro oblast komplexně pojaté podpory zdraví. Semináře vytvářejí prostor pro praktické využití didaktických dovedností studentů při tvorbě programů pro děti a mládež v rámci celoškolních a komunitních projektů. Semináře poskytují prostor pro reflexi připravených programů a diskuzi týkající se práce s mládeží v oblasti podpory zdraví a prevence projevů rizikového chování. Předmět propojuje znalosti z didaktiky výchovy ke zdraví pro základní a střední školy. ..
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (21.02.2021)

Cílem předmětu je osvojení základních didaktických postupů specifických pro tvorbu školních a komunitních projektů v oblasti v jednotlivých tematických oblstech  podpory zdraví. Cílem předmětu je propojit znalosti z didaktiky výchovy ke zdraví pro základní a střední školy pro tvotbu celoškolní strategie  podpory zdraví.

Cílem je předmětu je získání přehledu o zdrojích pro výuku  výchovy ke zdraví a pro tvorbu školních a komunitních projektů.

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (21.02.2021)

HAVLÍNOVÁ, M. (ed.) Program podpory zdraví ve škole: rukověť programu Zdravá škola. Praha : Portál, 2006. 311 s. ISBN 80-7367-059-3
KOVAŘÍKOVÁ,M.; MARÁDOVÁ,E. Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí. PEDFUK,2020 ISBN 978-80-7603-142-5
MARÁDOVÁ, E. Výchova ke zdraví: školní vzdělávací program: metodická příručka pro 6. - 9. ročník základní školy. Praha : Fortuna, 2006. 45 s. ISBN 80-7168-973-4
Strategie prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže v působnosti resortu školství, mládeže a tělovýchovy na období 2009 - 2012 (čj. 37/2009-61). Dostupné na http://www.msmt.cz/socialni-programy/strategie-prevence-socialne-patologickych-jevu-u-deti-a
Projekt "Škola podporující zdraví". Dostupné na http://www.szu.cz/czzp/projekty/index4.htm
VALIŠOVÁ, A. Asertivita v rodině a ve škole. Jinočany : H+H, 1998. 181 s. ISBN 80-86022-41-2

Komunitní programy:

Škola podporující zdraví

Zdravé pracoviště

Bezpečná komunita

Zdravé město--

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (21.02.2021)

Aktivní účast v seminářích.

Zpracování  seminární práce na přidělené téma.

Předložení oborového portfolia.

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (21.02.2021)

1. Implementace podpory zdraví a průřezových témat do školního kurikula na základních a středních školách.


2. Základní východiska a obecné postupy při koncipování projektů zaměřených na oblast zdravotně a sociálně preventivní v úrovni ZŠ a SŠ i na mezirezortní bázi v regionu.

3. Zdoje pro výuku výchovy ke zdraví podle tematických oblastí RVP ZV,RVPGV,RVP SOU.

4. Oborové portoflium.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK