PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Integrovaná výuka matematiky a angličtiny II - ON2310V06
Anglický název: Content (mathematics) and language learning II
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2016 do 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc.
PhDr. Hana Moraová, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (14.02.2017)
Integrace nejazykových předmětů a cizího jazyka (CLIL), zde výuka matematiky v cizím jazyce, je kurzem, který usiluje o rozšíření dovedností budoucích učitelů o ty, které jsou specifické pro tento způsob výuky. Kurz je věnován hlavně praktickým dovednostem.
Literatura - angličtina
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (14.02.2017)

BARWELL,R. Uncrossable boundaries? A discourse analysis investigation of English as an Additional Language and the learning of mathematics. In: British Association for Applied Linguistics, 33rd Annual Meeting, Cambridge, 2000.

NOVOTNÁ, J., HOFMANNOVÁ, M. CLIL and Mathematics Education. In: Mathematics for Living. The Mathematics Education Into the 21st Century Project. A. Rogerson (ed.), Amman, Jordan, 2000, s. 226-230.

NOVOTNÁ, J., HADJ-MOUSSOVÁ,Z., HOFMANNOVÁ,M. Teacher training for CLIL - Competences of a CLIL teacher. In: Proceedings SEMT 01. Ed. J. Novotná, M. Hejný. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Praha: 2001, s. 122-126.

NOVOTNÁ, J., HOFMANNOVÁ, M. & PETROVÁ, J. Using Games in Teaching Mathematics through a Foreign Language. In CIEAEM 53, Mathematical Literacy in the Digital Era. Ghisetti e Corvi Editori, 2001, s.129-131.

PAVESI, M., BERTOCCHI, D., HOFMANNOVÁ,M., KAZIANKA, M. Insegnare in una lingua straniera. M.I.U.R. Milan, Italy: 2001. ISBN 88-900649-0-0.

GARDELLA, F., TONG, V. Implications of Language Development in the Learning of Mathematics. Prague: 1999.

MARSH, D., LANGE, G. Implementing Content and Language Integrated learning. University of Jyvaskyla: 1999.

Stejnojemnný kurz Moodle.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. (14.02.2017)

Připravení a písemné zpracování výukové CLIL epizody, její relaizace buď na semináři formou vrstevnického vyučování, nebo přímo ve škole.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK