PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Integrativní projekt - ON2308116
Anglický název: Integrative Project
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPNH2H113A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D.
Prerekvizity : ON2308106
Je prerekvizitou pro: ON2308119
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: BELOHLA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2012)
Integrativní projekt (školního typu) je zaměřený na prohloubení mezipředmětových vazeb, např. v širších souvislostech uchopení hudebně-estetického nebo hudebně-historického problému. Využívá dobových reálií, vědeckých aparátů pro zkoumání hudby (rozbor kompozičních technik matematickými metodami apod.) a posiluje uměnovědné poznatky. Výuka probíhá částečně formou e-larningu v prostředí Moodle.
Cíl předmětu
Poslední úprava: BELOHLA/PEDF.CUNI.CZ (02.09.2011)

Metodika výuky, tvorby a realizace studentských projektů. Důraz je kladen na smysluplnost vytvořených projektů a jejich záměrů a zejména jejich smysluplnost a reálná možnost jejich využití v pedagogické praxi budoucího učitele. Prioritou jsou konzultace v seminární skupině studentů s cílem osvojení přesných formulací záměrů, východisek, plánování, vytyčení hlavních cílů předkládaných projektů.

Literatura
Poslední úprava: BELOHLA/PEDF.CUNI.CZ (02.09.2011)

DEWEY, J.; KILPATRIC, W. H. Der Projekt, Plan, Grundlegugg und Praxis. Weimar: Herman Böhlaus Nachfolger, 1935.

GRECMANOVÁ, H.; URBANOVSKÁ, E.; NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc : Hanex, 2000, ISBN 80-85783-28-2.

JANKOVCOVÁ, M.; PRŮCHA, J.; KOUDELA, J. Aktivizující metody v pedagogické praxi středních škol. Praha : SNP, 1989. ISBN 80-04-23209-4.

KAISER, F. J. Projektstudien und Projektarbeit in der Schule. Bad Heilbronn: Klinkhardt, 1997.

KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.

KAŠOVÁ, J. a kol. Škola trochu jinak: Projektové vyučování v teorii a praxi. Kroměříž : IUVENTA, 1995.

KOVALIK, S. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž : Spirála, 1995. ISBN 80-901873-1-5.

PETTY, G. Moderní vyučování. 3. vyd. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-978-X.

PIKE, G.; SELBY, D. Globální výchova. Praha : Grada, 1994. ISBN 80-85623-98.

SPOUSTA, V. Integrace základních druhů umění ve výchově. Brno : Masarykova univerzita, 1997. ISBN 80-210-1640-X.

VALENTA, J. aj. Pohledy: projektová metoda ve škole a za školou. Praha : IPOS-ARTAMA, 1993. ISBN 80-7068-066-0.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: BELOHLA/PEDF.CUNI.CZ (02.09.2011)

Zápočet:

vytvoření a písemné zpracování samostatného integr. projektu, který bude v realizován v navazujícím předmětu Prezentace projektu (letní semestr)

Sylabus
Poslední úprava: BELOHLA/PEDF.CUNI.CZ (02.09.2011)

Předmět je koncipován jako praktický seminář vycházející z teoretických základů a didaktických poznatků.

Obsahem předmětu je výběr, zpracování a následný rozbor samotného provedení dílčích etap projektu - realizace "v terénu", vhodná dokumentace, sebereflexní scénář, hodnocení ze strany účastníků. Evaluace dílčích fází projektu se konají opět v seminární skupině na základě předložené dokumentace a výsledků ze samotného provedení.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK