PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Diplomový seminář I - ON1302008
Anglický název: Seminar of MSc. Thesis
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2014 do 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 0 (60)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. RNDr. Lubomír Hrouda, CSc.
Vyučující: PhDr. Karel Vojíř, Ph.D.
Je prerekvizitou pro: ON1302013
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Karel Vojíř, Ph.D. (27.01.2024)
Kurz je určen studentům zpracovávajícím diplomovou práci zaměřenou na vzdělávání v oblasti biologie. Cílem kurzu je poskytnout oporu při vlastním řešení diplomové práce. V rámci kurzu se student seznamuje se základními náležitosti diplomové práce, metodologické aspekty řešení i prezentaci výsledků a je veden k samostatnému zpracování své závěrečné práce. Součástí kurzu je aktivní práce s odbornými zdroji, formulování výzkumného problému a prezentování vlastního postupu řešení práce s poskytnutím reflexe.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Karel Vojíř, Ph.D. (27.01.2024)
  • Čmejrková, S., Daneš, F., & Světlá, J. (2002). Jak napsat odborný text. Praha: Leda.
  • Šifner, F. (2004). Jak psát odborný text a diplomovou práci zvlášť. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
  • Zbíral, R. (2009). Příručka psaní seminárních a jiných vysokoškolských prací. Praha: Linde.
  • Boldiš, P. (2004). Bibliografické citace dokumentů podle ČSN ISO 690 a ČSN ISO 690-2 (01 0197). Část 1 – Citace: metodika a obecná pravidla. Dostupné z http://www.boldis.cz/citace/citace1.pdf
  • Boldiš, P. (2004). Bibliografické citace dokumentů podle ČSN ISO 690 a ČSN ISO 690-2. Část 2 – Modely a příklady citací u jednotlivých typů dokumentů. Dostupné z http://www.boldis.cz/citace/citace2.pdf
  • Kratochvíl, J., Sejk, P., Eliášová, V., & Stehlík, M. (2011). Metodika tvorby bibliografických citací. Dostupné z https://is.muni.cz/do/rect/el/estud/prif/ps11/metodika/web/ebook_citace_2011.html#
  • Hendl, J. (2004). Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál.
  • Mošna, F. (2017). Základní statistické metody. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
  • Denglerová, D., Gulová, L., Klapko, D., Preissová Krejčí, A., Stanoev, M., Strobachová, B., . . . Šuráňová, V. (2013). Výzkumné metody v pedagogické praxi (L. Gulová & R. Šíp Eds.). Praha: Grada.
  • Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
  • Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada.
  • Materiály v Moodle
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Karel Vojíř, Ph.D. (27.01.2024)
  • Struktura a náležitosti diplomové práce, psaní jednotlivých částí diplomové práce (abstrakt, úvod, teoretická východiska, metodologie, výsledky, diskuse, závěr)
  • Informační zdroje a práce s literaturou, citování
  • Metody vědeckého výzkumu, kvalitativní a kvantitativní výzkumné metody se zaměřením na didaktiku biologie, výzkumné nástroje
  • Stanovení cílů práce, výzkumných otázek a hypotéz
  • Výběr výzkumného souboru, sběr dat a jejich zpracování, kvalita měření, vyhodnocení dat a princip testování hypotéz
  • Řešení vlastního postupu diplomové práce
  • Kritéria hodnocení diplomové práce, náležitosti obhajoby diplomové práce
  • Prezentace vlastních postupů řešení diplomové práce a jejich konzultace
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK