PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Sociální a pedagogická psychologie - OKO133223
Anglický název: Social and educational psychology
Zajišťuje: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství (41-UPRPS)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2015
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 14 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Zuzana Hadj - Moussová
Záměnnost : OKO131123
Je neslučitelnost pro: OKO131123
Je záměnnost pro: OKO131123, OK0131123
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)
Uvedení do základů oboru, odůvodnění potřeby znalostí pro profesi vychovatele. poskytnout rámcová schémata a konkrétní podněty pro samostatné řešení problematických situací v práci vychovatele. Seznámení s hlavními představiteli oboru a se základní literaturou.
Cíl předmětu
Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)

Cílem je uvedení studenta do disciplín sociální a pedagogické psychologie, zprostředkovat orientaci v oboru, osvojení základních poznatků tematických okruhů oboru.

Literatura
Poslední úprava: KAUCKY/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)

HELUS, Z. Sociální psychologie pro učitele. Praha : Grada, 2007.

HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha : Portál, 1998.

ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2003.

HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I. Jaký jsem učitel? Praha _ Portál, 2010.

VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. (eds.). Sociální psychologie. Praha : Grada, 2008.

Sylabus
Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)

Předmět sociální a pedagogické psychologie

Hlavní psychologické směry a jejich přínos k současnému poznání

Socializace osobnosti

Sociální role

Rodina a škola

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)

Písemný test v rozsahu přednášené látky a základní literatury, v případě nezdaru následuje ústní zkouška.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK