PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Dramatická výchova II. - OKO131236
Anglický název: Drama education II.
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:kombinovaná
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 6 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (100)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
Neslučitelnost : OKO133236
Prerekvizity : OKO131127
Záměnnost : OKO133236
Je prerekvizitou pro: OKO131441
Je záměnnost pro: OKO133236
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (05.11.2009)
Hlavním cílem tohoto předmětu je umožnit studentům základní orientaci v oboru a pochopit jeho specifiku ve vztahu k ostatním esteticko - výchovným předmětům. Dramatická výchova vede k celkové kultivaci studenta, k rozvíjení jeho tvořivosti a empatie, k prohlubování jeho schopnosti komunikovat, spolupracovat ve skupině, k získávání dovedností vyjadřovat se slovem i pohybem.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2010)

Obecným cílem předmětu je seznámení studentů se systémem sociálně uměleckého učení zacíleným na rozvoj osobnosti a prosociální chování, ale i na umělecký rozvoj prostřednictvím dramatu a divadla.

Literatura
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (11.12.2009)

BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA, 1996.

BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: ARTAMA, 2004 - 6., upr. vyd.

DISMAN, M. Receptář dramatické výchovy. Praha: SPN, 1976 a další vydání

MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: ARTAMA-STD, 1998.

MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. Praha: ARTAMA-STD, 1997.

ULRYCHOVÁ, I., GREGOROVÁ,V., ŠVEJDOVÁ, H. Hrajeme si s pohádkami. Praha: Portál, 2000.

VALENTA, J., Metody a techniky dramatické výchovy, Strom, Praha 1997

WAY, B., Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV nakladatelství, 1996.

Časopis Tvořivá dramatika, vydává ARTAMA ve spolupráci s katedrou výchovné dramatiky DAMU a STD, Praha

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (08.09.2017)

účast na výuce, seminární práce: příprava hodiny OSV formou DV včetně reflexe, kromě řádného termínu jsou možné dva opravné

Sylabus -
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (05.11.2009)

Obsah je založen na skutečnosti , že dramatická výchova je nejkomplexnějším oborem estetické výchovy, který využívá prostředků a postupů dramatického umění. Její podstatou je proces učení především přímým prožitkem a vlastní zkušeností v jednání, při němž zúčastnění nabývají životní zkušenosti tím, že hledají řešení nastoleného problému (situace) nejen intelektem, ale i intuicí se zapojením těla a emocí.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK