PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Biologie člověka pro vychovatele - OKO131117
Anglický název: Human Biology for Educators
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D.
Neslučitelnost : OKO133217
Záměnnost : OKO133217
Je záměnnost pro: OKO133217
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (09.11.2010)
Cílem předmětu je vybavit studenty bakalářského kombinovaného studia Vychovatelství znalostmi stavby a zejména funkce lidského těla v jeho ontogenetické proměně jako propedeutického profesního základu pro povolání vychovatele. Důraz bude položen na základní znalosti struktury lidského těla, řídící a regulační systémy, vztah genetických a environmentálních faktorů ve vývoji lidského organismu, problematiku dědičnosti a imunitního systému s ohledem na vývoj a biologické zvláštnosti vývoje dítěte, pubescenta a adolescenta. Součástí kurzů jsou i základní informace o hygienických normách a problematice první pomoci.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (19.12.2010)

Cílem předmětu je vybavit studenty bakalářského kombinovaného studia Vychovatelství znalostmi stavby a zejména funkce lidského těla v jeho ontogenetické proměně jako propedeutického profesního základu pro povolání vychovatele.

Literatura
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2012)

DYLEVSKÝ,I. Základy anatomie a fyziologie člověka. Olomouc: Epava, 1998. ISBN 80-901-667-0-9.

KOPECKÝ, M.; CICHÁ, M. Somatologie pro učitele. 1. vyd. Olomouc: UP, 2005. 263 s. ISBN 80-244-1072-9

MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro speciální pedagogy. 2. vyd. Praha: Karolinum, 1994. 263 s. ISBN 80-7066-980-2

MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro učitele. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-80-7184-867-7.

PŘÍVRATSKÝ, V. Biologie člověka pro učitele a vychovatele. Praha: PedF UK, 2004. ISBN 80-7290-182-6.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (02.07.2012)

Úspěšné absolvování písemného testu (min. 75 %).

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (28.10.2019)

1. Vlastnosti živé hmoty, její integrační stupně - geny, buňky, tkáně, orgány, orgánové soustavy. 

2. Základy cytologie, histologie a organologie člověka. 

3. Muskuloskeletární systém. 

4. Kardiovaskulární systém. 

5. Respirační systém. 

6. Gastrointestinální systém. 

7. Urogenitální systém.

8. Imunitní soustava. 

9. Endokrinní soustava. 

10. Nervová soustava. 

11. Smyslová soustava. 

12. Organismus jako dynamický systém - člověk a prostředí.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK