PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Ateliér 2 – prostorová tvorba/výtvarná dramatika - OKNW1V107A
Anglický název: Studio 2 - 3D Art, Performing Arts in relation to Visual Art
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D.
Je prerekvizitou pro: OKNW1V114A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (15.10.2018)
Dramatická výchova a její zařazení v proudu moderních výchovných směrů, výtvarná dramatika jako prostředek sebereflexe. Strukturování dramatické práce. Dramatické metody a techniky - pantomimické, zvukové, grafické, materiálové. Umělecké kontexty ve výtvarné, hudební, literární, pohybové a dramatické oblasti. Klíčová slova: výtvarná dramatika, dramatická hra, vstupování do rolí, umění akce, performance, tělo a tělesnost, výtvarný zážitek, dialog, expresívní interpretace
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (15.10.2018)

Základní studijní literatura a studijní pomůcky 

BABYRÁDOVÁ, H.: Rituál, umění a výchova, Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, Brno 2002 

BROOK, P. - Pohyblivý bod, Nakladatelství Studia Ypsilon, Praha 1996 

DAMASIO, A. R. - Descartesův omyl, MF, Praha 2000 

DUNCAN, I. - Tanec, Družstvo dílo, Praha 1947 

GOLDBERG, E.: Jak nás mozek civilizuje, Karolinum, Praha 2004 

HOGENOVÁ, A.: K fenomenologii těla a pohybu. [To the Phenomenology of Body and the Motion]. In: Společnost fenomenologické filosofie a psychoterapie, 2003, http://www.sweb.cz/sffp (10 s.).  

HOGENOVÁ, A. - Kvalita života a tělesnost, Karolinum, Praha 2002  HOHLER, V. in Hic Sunt Leones, KATaP DAMU, Praha 2002 

HORÁČEK, R.: Galerijní animace a zprostředkování umění, CERM, Brno 1998  KROSCHLOVÁ, E. - Ladění, psychosomatická příprava k výuce herectví, DAMU, Praha 1991 

MISTRÍK, M.: Herecké techniky 20. storočia, VEDA, Bratislava 2003 

SLAVÍK, J.: Umění zážitku, zážitek umění I. díl, Ped.F. UK, Praha 2001 

SLAVÍK, J.: WAWROSZ, P.: Umění zážitku, zážitek umění II. díl, Ped.F. UK, Praha 2004 

STANISLAVSKIJ, K. S.: Moje výchova k herectví II., Orbis - Praha 1954 

ZUSKA, V.: Estetika/ úvod do současnosti tradiční disciplíny, Triton, Praha 2001  Odborná literatura o dramatické výchově a zásobníky her a cvičení: 

BLÁHOVÁ, Krista, 1996 Uvedení do systému školní dramatiky (Praha: ARTAMA) 

BUDÍNSKÁ, Hana, 2001 Hry pro šest smyslů. Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi (Praha: IPOSARTAMA - 5. upr. vyd.) 

KOŤÁTKOVÁ, Soňa-Jaroslav PROVAZNÍK, Krista BLÁHOVÁ, Radka SVOBODOVÁ, Anna TOMKOVÁ  1998 Vybrané kapitoly z dramatické výchovy (Praha: Karolinum) 

MLEJNEK, Josef, 2001 Dramatická výchova a dítě v bludišti dnešního světa (Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku) 

VALENTA, Josef, 1995 Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. Hraní rolí ve výchově a vyučování (s hlavním zřetelem k výchovné dramatice). Dramatická výchova a rozvoj sebevědomí (Praha: ISV nakladatelství)

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (15.10.2018)

zápočet

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK