PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Speciálněpedagigcké poradenství a diagnostika raného a předškolního věku - OKNSP18120
Anglický název: Special education assesment - early and preschool age
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z+Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Je zajišťováno předmětem: OKNS1S128B
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Korekvizity : OKNSP18111, OKNSP18115
Záměnnost : ONSP18120, ONSP18841
Je prerekvizitou pro: OKNSP18125, OKNSP18126
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh ZS   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (14.05.2018)
Předmět je zaměřen na oblasti diagnostiky a poradenství v raném a předškolním věku (vývojová diagnostika, diagnostika školní zralosti, podpora rozvoje dítěte předškolního věku a prevence specifických poruch učení). Studenti se seznamují také se zásadami poradenské práce a specifiky administrace kvantitativních a kvalitativních diagnostických metod.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (14.08.2018)

BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. Dětská naučná edice. ISBN 9788025118290.

BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. Moderní metodika pro rodiče a učitele. ISBN 9788025125694.

OTEVŘELOVÁ, Hana. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4.

SINDELAR, Brigitte. Předcházíme poruchám učení: soubor cvičení pro děti v předškolním roce a v první třídě. Vydání šesté. Přeložil Věra POKORNÁ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1082-5.

SVOBODA, Mojmír, Dana KREJČÍŘOVÁ a Marie VÁGNEROVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vydání třetí. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0899-0.

VÁGNEROVÁ, Marie a Jarmila KLÉGROVÁ. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 9788024615387.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (14.08.2018)

- Kvalitativní diagnostické metody - pozorování, rozhovor, analýza produktů

- Zásady poradenské práce

- Vývojové škály, specifika diagnostiky dětí v raném věku

- Diagnostika a podpora rozvoje motorických schopností (hrubá a jemná motorika, vizuomotorika)

- Diagnostika a podpora rozvoje zrakového vnímání

- Diagnostika a podpora rozvoje sluchového vnímání

- Školní zralost a připravenost (diagnostika a intervence)

- Prevence rozvoje specifických poruch učení

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (17.10.2017)

Počet možných pokusů k získání zápočtu: 2

Administrace diagnostického materiálu

Písemný test

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK