PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Praktikum pedagogického výzkumu - OKNQ1P116A
Anglický název: Practicum of Educational Research
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018 do 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D.
PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D.
prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D.
Prerekvizity : OKNQ1P109A
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (16.09.2019)
V rámci kurzu se studenti podílí na realizaci výzkumu aktuálních témat v pedagogice. Studenti tak mají příležitost nejen aplikovat své již dříve nabyté znalosti a dovednosti v oblasti výzkumné činnosti, ale též tyto znalosti a dovednosti dále prohloubit skrze zkušenost s vypracováním dílčích vědeckých projektů pod vedením vyučujícího/vyučujících.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (16.09.2019)

Cílem kurzu je vybavit studenty nezbytnými znalostmi a dovednostmi, které jim umožní samostatně provádět (empirický) pedagogický výzkum a následně své výsledky publikovat v (mezinárodních) recenzovaných časopisech.

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (29.10.2019)
  • Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
  • Gay, L.R., & Mills, G.E. (2018). Educational Research: Competencies for Analysis and Application. New York: Pearson.
  • Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada.
  • Pelikán, J. (2011). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum.
  • Shults, K.S., Whitney, D.J., & Zickar, M.J. (2014). Measurement Theory in Action: Case Studies and Exercises. New York: Routledge.
  • Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
  • české recenzované pedagogické časopisy - Pedagogika, Pedagogická orientace, Orbis Scholae, Studia paedagogica, New Educational Review atd.
  • impaktované pedagogické časopisy - Educational Researcher, American Educational Research Journal, Journal of Research on Educational Effectiveness atd.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (01.09.2021)

Zpracování vlastní výzkumné studie dle zadání vyučujících kurzu či podíl na výzkumu realizovaném v rámci fakulty.

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (16.09.2019)
  1. Plánování výzkumných projektů.
  2. Podávání grantových projektů, tvorba podkladů pro výzkumný projekt.
  3. Přehled pedagogických časopisů: elektronické databáze pro vyhledávání zdrojů a práce s nimi; studium zahraniční odborné literatury; přehledové studie a jejich tvorba.
  4. Realizace výzkumu: problematika výběru participantů, sběr dat, etika v pedagogickém výzkumu, analýza a interpretace dat.
  5. Psaní odborného článku či výzkumné zprávy.
  6. Publikování v odborné periodické literatuře: výběr tematicky vhodných časopisů; citační normy a korektní odkazování, recenzní řízení v odborných časopisech.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK