PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Motivace žáků k učení - OKNPP13152
Anglický název: Motivation of pupils
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc.
Prerekvizity : OKNPP13101
Je záměnnost pro: OKNZ0Q122B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Radka High, Ph.D. (12.11.2016)
Kurz je zaměřen na pomoc studentům při nastolování komplexnějších výkladových schémat, která jim umožní zvýšit srozumitelnost motivační problematiky ve škole. Cílem je inspirovat studenty konkrétními ukázkami metod, postupů k promyšlené práci s motivací ve škole
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Radka High, Ph.D. (12.11.2016)
a) Pomoc studentům v nastolení komplexnějších výkladových schémat, která jim umožní zvýšit srozumitelnost motivační problematiky ve škole.
b) Inspirovat studenty konkrétními ukázkami metod, postupů, případně intervenčních zásahůk promyšlené práci s motivací ve škole.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Radka High, Ph.D. (12.11.2016)
Hrabal, V., Man,F., Pavelková,I.: Psychologické otázky motivace ve škole. Praha, SPN 1989
Hrabal, V., Pavelková, I.: Jaký jsem učitel? Praha, Portál 2010
Pavelková, I.: Motivace žáků k učení. (kap. Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci). Praha, PedF UK 2002.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Radka High, Ph.D. (12.11.2016)

Atestace se skládá z vědomostního testu, na který se studenti připraví z povinné literatury a obsahu přednášek.

Nejpozději k termínu atestace přinesou vypracované úkoly dle požadavků vyučujících.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Radka High, Ph.D. (12.11.2016)
Obsah kurzu:
Motivační dispozice a motivační procesy.Vnitřní a vnější zdroje motivace.
Učební motivace. Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky. Krátkodobé i dlouhodobé strategie ovlivňující učební motivaci.
Diagnostika a rozvoj poznávacích , výkonových a sociálních potřeb.
Vzdělávací autoregulace. Perspektivní orientace.
Motivování žáků ve škole a v rodině.
Postoje žáků k jednotlivým předmětům.
Překonávání krizí v motivaci k učení (příčiny žákovské nemotivovanosti).
Autodiagnostika učitele v motivační oblasti.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK