PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Aktuální otázky managementu vzdělávání - Řízení vzdělávání ve znalostní společnosti - OKNMV31M27
Anglický název: Current Issues of Educational Management - Management of Education in Knowledge Society
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020 do 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/1, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 3 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)
Předmět se zabývá proměnou funkcí a obsahů vzdělávání v postindustriální a znalostní společnosti.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Cílem předmětu je seznámit studenty s jedním z aktuálních témat managementu vzdělávání, kterým je proměna funkcí a obsahů vzdělávání v postindustriální a znalostní společnosti.

Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, MS Teams, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)

KELLER, Jan a TVRDÝ, Lubor. Vzdělanostní společnost?: chrám, výtah a pojišťovna. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 2008. 183 s. ISBN 978-80-86429-78-6.

LIESSMANN, Konrad Paul. Teorie nevzdělanosti: omyly společnosti vědění. Vyd. 1. Praha: Academia, 2008. 125 s. ISBN 978-80-200-1677-5.

LIESSMANN, Konrad Paul. Hodina duchů: praxe nevzdělanosti: polemický spis. Vydání první. Praha: Academia, 2015. 133 s.ISBN 978-80-200-2530-2.

PRŮCHA, Jan. Česká vzdělanost: multidisciplinární pohled na fenomén národní kultury. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer, 2015. 205 s. ISBN 978-80-7478-675-4.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Osnova:

  1. Fenomén vzdělanosti – diskuse k definicím
  2. Vzdělávání – vzdělání – vzdělanost
  3. Charakteristika a možná označení současné společnosti (postindustriální, informační, ..., znalostní)
  4. Funkce vzdělávání a vzdělání (aktuální a perspektivní)
  5. Charakteristické rysy a zdroje postindustriální společnosti
  6. Vzdělání v postindustriální společnosti
  7. Důsledky pro budoucí vývoj
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Rešerše vybraného titulu z doporučené literatury, případně dalšího (vč. zahraničního) knižního zdroje.

Kritéria: rozsah 2-3 normostrany, relevantnost zvoleného zdroje, výběr základních myšlenek, dodržení citační etiky

 

Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK