PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Management v současném vzdělávání - OKNMV31M04
Anglický název: Management in Present Education
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 8
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:4/4, Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. (15.09.2018)
Předmět Management v současném vzdělávání přináší ucelený přehled o vzdělávacím systému/soustavě České republiky a strategii rozvoje vzdělávání. Dále se zaměřuje na aspekty managementu kvality, změny a krizového managementu.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. (15.09.2018)

Základní zdroje

AUTORSKÝ KOLEKTIV. Řízení školy. 1. vyd. Praha: ASPI Wolters Kluwer, 2009, 256 s. ISBN 978-80-7357-413-0.

FOTR, J a kol. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. Praha: Grada, 2012. 381 s. ISBN 978-80-247-3985-4.

KUBÍČKOVÁ, L a K. RAIS. Řízení změn ve firmách a jiných organizacích. Praha: Grada, 2012. 136 s. ISBN 978-80-247-4564-0.

NENADÁL, J. a kol. Benchmarking: mýty a skutečnost: model efektivního učení se a zlepšování. Praha: Management Press, 2011. 265 s. ISBN 978-80-7261-224-6.

NENADÁL, J. Systémy managementu kvality: co, proč a jak měřit? Praha: Management Press, 2016. 302 s. ISBN 978-80-7261-426-4.

PAULOVČÁKOVÁ, L. Marketing. Přístup k marketingovému řízení. Praha: UJAK, 2015. ISBN 978-80-7452-117-1.

PRŮCHA J. a J. VETEŠKA. Andragogický slovník. 2. aktual. a rozšíř. vyd. Praha: Grada, 2014. 320 s. ISBN 978-80-247-4748-4.

ŘEZÁČ, J. Moderní management: manažer pro 21. století. Brno: Computer Press, 2009. 397 s. ISBN 978-80-251-1959-4.

TROJAN, V. a kol. Přístupy k managementu vzdělávání v kontextu České republiky. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2015. 84 s. ISBN 978-80-7290-867-7.

TRUNDA, J. a K. BŘÍZA. Řízení školy ve znalostní společnosti. Editor Václav Trojan. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012, 88 s. Školský management. ISBN 978-80-7290-541-6.

TURECKIOVÁ, M. Trendy a možnosti rozvoje dalšího vzdělávání dospělých v kontextu sjednocující se Evropy. Praha: Česká andragogická společnost; Educa Service, 2010. 192 s.
ISBN 978-80-87306-06-2.

VEBER, J., M. HŮLOVÁ a A. PLÁŠKOVÁ. Management kvality, environmentu a bezpečnosti práce: legislativa, systémy, metody, praxe. 2. aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2010. 359 s. ISBN 978-80-7261-210-9.

VETEŠKA, J. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál, 2016. 320 s. ISBN 978-80-262-1026-9.

 

Doporučené zdroje

ČASTORÁL, Zdeněk. Strategický znalostní management a učící se organizace. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2008, 141 s. ISBN 978-80-86754-99-4.

DYTRT, Z. Odpovědný management. Praha: Management Press, 2015. 128 s. ISBN 978-80-7261-348-9.

HAMEL, Gary a Bill BREEN. Budoucnost managementu. 1. vyd. Praha: Management Press, 2008, 244 s. ISBN 978-80-7261-188-1.

MALLYA, T. Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada Publishing, 2007. 246 s. ISBN 978-80-247-1911-5.

MINTZBERG, H. Simply Managing: What Managers Do - and Can Do Better. Edinburgh: Pearson, 2013. 208 p. ISBN 978-1-292-00157-9.

NENADÁL, J. a kol. Moderní management jakosti: principy, postupy, metody. Praha: Management Press, 2008. 377 s. ISBN 978-80-7261-186-7.

PRŮCHA, J. (ed). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009, 935 s. ISBN 978-80-7367-546-2.

TURECKIOVÁ, M. Trendy a možnosti rozvoje dalšího vzdělávání dospělých v kontextu sjednocující se Evropy. Praha: Česká andragogická společnost; Educa Service, 2010. 192 s.
ISBN 978-80-87306-06-2.

VODÁČEK, L. a O. VODÁČKOVÁ. Moderní management v teorii a praxi. 2. rozšířené vydání. Praha: Management Press, 2009, 324 s. ISBN 978-80-7261-197-3.

VEBER, J. a kol. Management: Základy, prosperita, globalizace. 1. vyd. Praha: Management Press, 2006, 700 s. ISBN 80-7261-029-5.

 

Internetové zdroje

ENQA. Dostupné z: https://enqa.eu/

ESG. Dostupné z: https://enqa.eu/wp-content/uploads/2015/11/ESG_2015.pdf

MŠMT. Hlavní směry strategie vzdělávací politiky do roku 2020: Vstupní materiál do veřejné konzultace k přípravě Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020. Hlavní směry strategie vzdělávací politiky do roku 2020: Vstupní materiál do veřejné konzultace k přípravě Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020 [online]. 2013, s. 18 [cit. 2013-02-18]. Dostupné z: http://www.vzdelavani2020.cz/images_obsah/dokumenty/hlavni-smery-strategie-vzdelavaci-politiky-cr-2020.pdf

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. (15.09.2018)

Management vzdělávání

Vzdělávací systém/soustava České republiky

Strategický management, východiska ve vzdělávání – strategické dokumenty

Vybrané aplikační aspekty managementu (management změn,
krizový management, management kvality)

Manažerské nástroje (např. benchmarking, auditing)

Výstupy z projektů MŠMT (IPN), praktické příklady

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. (15.09.2018)

Zkouška, seminární práce

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK