PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Metodika integrativní pedagogiky - individualizace edukačních postupů a tvorba IVP - OKN2318190
Anglický název: Methodics of integrative pedagogy - individuation of educative procedures and design of Indiv.Educ.Plans
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: oba
E-Kredity: 4
Rozsah, examinace: 0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (35)
letní:neurčen / neurčen (35)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: specializační
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Prerekvizity : OKN2318120
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.04.2016)
Úvod do kurzu - terminologie: IVP, vnitřní individualizace, jedinečnost individua a podpora jeho možností.. Legislativní opora pro individualizaci vyučování a tvorbu individuálních vzdělávacích plánů. Individuálně vzdělávací plán - struktura, obsahové a časové schéma, varianty, průběžná evaluace a hodnocení, přizpůsobení plánu změnám. Individuální vzdělávací plány krátkodobé a dlouhodobé. Zkušenosti ze zahraničí. Typy individuálně vzdělávacích plánů. Zásady pro vypracování individuálně vzdělávacích plánů. Posuzovací škály. Ukázky individuálně vzdělávacích plánů a jejich rozbor a komparace. Samostatná příprava individuálně vzdělávacích plánů. Rodič jako člen týmu a spolutvůrce plánu. Externí konzultanti a poradci.
Literatura
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.04.2016)

BIEHLER, R.F. , SNOWMAN, J. Psychology Applied to Teaching Houghton Morfin. Boston, 1990

DITTRICH, P. Pedagogicko psychologická diagnostika. Praha, 1993

HOLT, J. Proč děti neprospívají. Praha, 1994

HELMS, W. Lépe motivovat - méně se rozčilovat. Praha : Portál, 1996.

KOVALIKOVÁ S. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž : Spirála, 1995

KRET, E. Učíme (se) jinak. Praha : Portál, 1996.

MERTIN M. Individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 1995

PETTY, Q. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996

PREKOPOVÁ J., SCHWEIZEROVÁ, CH. Neklidné dítě. Praha : Portál, 1994.

ŠVANCAROVÁ D. Podklady pro vypracování individuálního vzdělávacího programu. Institut ped.-psych. poradenství ČR : Praha1994

WIEDERHOLT, J. L., HAMMILL, D.D., BROWN, V.L. The Resource Teacher.Quide to Efeective Practices. Allyn and Bacon, 1983.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK