PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Speciální terapeutická podpora v edukačním procesu - Biblioterapie - OKN2318112
Anglický název: Special Therapy Support, Bibliotherapy
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2016
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph.D.
Korekvizity : OKN2318130
Neslučitelnost : OKN2318111
Prerekvizity : OKN2318110
Je neslučitelnost pro: OKN2318111
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.04.2016)
Biblioterapiu chápeme ako zámerné, systematické a cieľavedomé terapeutickovýchovné pôsobenie využívajúce rôzne formy práce s literárnym textom a vlastnej tvorby (vytváranie vlastných príbehov, textov, ale aj rôzne aktivity využívajúce prácu so slovom, písmenami) na ľudí s rôznym znevýhodnení tak, aby sa napomohlo zlepšiť alebo upraviť ich celkový stav v zmysle zmiernenia alebo aj eliminácie problémov v správaní a v prežívaní. Študenti získajú teoretické poznatky o vymedzení biblioterapie a jej cieľoch, o formách a metódach biblioterapie, o diagnostike v BT, o zostavovaní biblioterapeutických programov a stretnutí a ich hodnotení, o možnostiach využitia príbehu v biblioterapii. Študenti sa na hodinách aj prakticky oboznámia s niektorými biblioterapeutickými technikami a aktivitami.
Literatura - slovenština
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.04.2016)

1. Prednášky k predmetu
2. PILARČÍKOVÁ-HÝBLOVÁ, S. Biblioterapia. Liptovský Mikuláš : Vydané vlastným nákladom, 1997. 74 s.
3. MALECOVÁ, B. Prvky biblioterapie na vyučovaní. In Sprievodca triedneho učiteľa. Bratislava : Odborné nakladateľstvo Dr. Josef Raabe Slovensko, 2008. 1- 34 s. ISBN 80-89182-03-8.

Metody výuky - slovenština
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.04.2016)

Prvá časť hodiny - prednáška (teoretický výklad)

Druhá časť hodiny - zážitková forma - študenti si vyskúšajú vybrané biblioterapeutické techniky

Požadavky ke zkoušce - slovenština
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.04.2016)
  • max. 1 absencie na kurze
  • Seminárna práca- biblioterapeutické stretnutie
    • Termín odovzdania - nejpozdeji do 31.5.20152

 

Sylabus - slovenština
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.04.2016)

Témy predmetu:

  1. Definovanie pojmov: biblioterapia, paremiologická terapia, hagioterapia, pohádkoterapia a poetoterapia
  2. Formy biblioterapie (skupinová, individuálna, hromadná, expresívna, receptívna BT)
  3. Využitie biblioterapie
  4. Diagnostika v biblioterapii
  5. Štruktúra biblioterapeutického programu a stretnutia
  6. Pozorovanie a hodnotenie priebehu cvičení
  7. Podmienky biblioterapie (miestnosť pre BT)
  8. Funkcie literárneho textu využívané v biblioterapii
  9. Vývin čitateľského záujmu
  10. Metódy práce s literárnym textom/metódy biblioterapie (vonkajšie metódy, vnútorné metódy)
  11. Práca s príbehom, terapeutické využitie príbehu, biografické metóda
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK