PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Edukační specifika raného a předškolního věku - OKN01S146B
Anglický název: Educational Characteristics of Young and Preschool Children
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Záměnnost : OPN01S146B
Je prerekvizitou pro: OKN01S148B, OKN01S158B, OKN01S154B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (13.09.2017)
Experimentace a hra, definice hry, dělení her, hra a její funkce, hra ve vývoji lidstva, hra jako prostředek výchovy, vývoj experimentace a hry intaktního dítěte v kojeneckém, batolecím a předškolním věku, hra dítěte s postižením (zrakovým, sluchovým, mentálním), hračka jako prostředek reedukace a kompenzace, učení a hra, okolnosti hry dětí se zdravotním postižením, individuální a skupinová hra, sourozenec ve hře, funkční a činnostní typ hry, konstrukční nebo realistický typ hry, iluzivní typ hry, úkolové hry
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (13.09.2017)

DOSTÁL, A. M.; OPRAVILOVÁ, E. Úvod do předškolní pedagogiky. Praha: SPN, 1985.

CHVÁTALOVÁ, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-588-1.

JÍLKOVÁ, I. Stručný nástin vývoje dítěte s těžkým zrakovým postižením. In Raná péče pro rodiny s dětmi se zrakovým a kombinovaným postižením: Vybrané příspěvky z kurzu "Poradce rané péče". Praha: Středisko rané péče, 1998. ISBN 80-238-3267-0.

KEBLOVÁ, A. Integrované vzdělávání dětí se zrakovým postižením. Praha: Septima, 1996. ISBN 80-85801-65-5.

KOMENSKÝ, J. A. Informatorium školy mateřské. Praha: Kalich, 1992. ISBN 80-7017-492-7.

KUDELOVÁ, I.; KVĚTOŇOVÁ,L. Malé dítě s těžkým poškozením zraku. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-24-9.

ŠULOVÁ, L. A KOL. Problémové dítě a hra. Praha: Raabe, 2004. ISBN 80-86307-15-8.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (18.10.2017)

Studenti odevzdají komentovaný zápis z návštěvy speciálních zařízení po ukončení předmětu. Bude k němu přihlédnuto u zkoušky z předmětu Speciální pedagogika zanéh a předškolníhgo věku. Jsou možné max. dva pokusy o zápočet.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK