PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Psychohygiena pro vychovatele - OKBV1P132A
Anglický název: Mental Hygiene for Educators
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018 do 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 4 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D.
Prerekvizity : OKBV1P126A
Je prerekvizitou pro: OKBV1P145B
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (10.09.2017)
Cílem předmětu je získání základních poznatků z oblasti moderní psychohygieny. Těžiště předmětu spočívá ve výkladu problematiky stresu a umožňuje hlubší pochopení příčin, projevů a následků zátěžových situací v každodenním životě člověka. Pozornost je věnována přehledu efektivních copingových strategií.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (10.09.2017)

Cílem předmětu je zprostředkování základních poznatků z oblasti moderní psychohygieny.

Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (05.10.2020)

Z důvodu mimořádných opatření bude kontaktní výuka předmětu nahrazena on-line kurzem v LMS Moodle - krátký název předmětu: PHY2020 (přihlašovací klíč obdrželi zapsaní studenti e-mailem). V této souvislosti se mění i požadavky k zápočtu: účast na semináři je nahrazena požadavkem vypracování zadaných úkolů, které budou odevzdány prostřednictvím příslušěné aplikace v LMS Moodle.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (10.09.2017)

BEDRNOVÁ, E. a kol. Duševní hygiena a sebeřízení pro vysokoškoláky a mladé manažery. Praha : Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-681-6.

HENNING, C.; KELLER, G. Antistresový program pro učitele: projevy, příčiny a způsoby překonání stresu z povolání. Praha : Portál, 1996. 99 s. ISBN 80-7178-093-6.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (10.09.2017)

Zápočet bude udělen na základě aktivní účasti na semináři a dále na základě odevzdání samostatné práce: studenti provedou časový snímek dvou pracovních dní a následně identifikují stresové a potenciálně stresové situace.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (10.09.2017)

1. Holistický přístup ke zdraví, duševní zdraví, kritéria duševního zdraví.

2. Stres a copingové strategie.

3. Základní koncepty psychologie zdraví.

4. Principy moderní psychohygieny.

5. Syndrom burn-out.

6. Specifika psychohygieny v práci vychovatele.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK